Oszczędni tracą

Monika Stefanek, 11 października 2004 r.
Wielokrotnie ostrzegaliśmy przed uiszczaniem opłat za rachunki w punktach świadczących takie usługi. Teraz do rzecznika konsumentów w Szczecinie zgłaszają się pierwsi poszkodowani.

W Szczecinie funkcjonuje kilkadziesiąt punktów, w których można opłacić niemal wszystkie rachunki: czynsz, prąd, gaz, telefon, ZUS, raty za samochód itp. Od każdego rachunku pobierana jest prowizja w wysokości 1-1,6 zł. To znacznie mniej, niż np. na poczcie czy w banku, gdzie prowizje są nawet kilkakrotnie wyższe.

- Skargi dotyczą nieprzelewania pieniędzy na czas i na właściwe konta - mówi Longina Kaczmarek, miejski rzecznik konsumentów w Szczecinie. - Mieliśmy przypadek, że wpłacone dwa miesiące wcześniej pieniądze nie trafiły na konto. Klientka punktu dowiedziała się o tym, gdy dostała wezwanie do zapłaty zaległych należności. Zdarza się też, że przychodzą do nas osoby, wobec których prowadzone jest postępowanie windykacyjne.

Więcej w papierowym wydaniu "Głosu".

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie