Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy ford fiesta

dziennikwschodni.pl
Cena nowej fiesty "rusza” od 36,6 tys. zł za wersję ambiente z silnikiem 1,25 litra, "zatrzymuje” się na 55 tys. zł za najlepiej wyposażoną wersję titanium z 90-konnym silnikiem 1,6 diesel.
Cena nowej fiesty "rusza” od 36,6 tys. zł za wersję ambiente z silnikiem 1,25 litra, "zatrzymuje” się na 55 tys. zł za najlepiej wyposażoną wersję titanium z 90-konnym silnikiem 1,6 diesel. Fot. Ford
Mamy Internet, ogarnia nas globalna wioska, także i motoryzacja zaczyna się unifikować w skali całego świata.

Najlepszy przykład to nowy ford fiesta, auto globalne, czyli taki sam samochód będą mogli kupić mieszkańcy Pekinu, Amsterdamu i Lubartowa.

Nowy ford fiesta oferuje atrakcyjną stylistykę, zaczerpniętą w niezmienionym kształcie z koncepcyjnego modelu verve. Auto może się podobać.

Mocną stroną fiesty jest także pewne zawieszenie, oszczędne silniki oraz mocna i nowoczesna konstrukcja, przekładająca się na wysoki stopień bezpieczeństwa. Po raz pierwszy w tej klasie auta zastosowano 7 poduszek powietrznych.

Ogółem rodzina Forda Fiesta obejmuje pięć wersji wyposażeniowych - Ambiente, Trend, Ghia, Sport i Titanium.

W nowym fordzie fiesta zastosowane są trzy silniki benzynowe - 1,25 Duratec (82 KM), 1,4 Duratec (96 KM) i 1,6 Duratec Ti-VCT (120 KM). Diesle są dwa, oba Duratorq - 1,4 (68 KM) i 1,6 (90 KM). Oba są niezwykle oszczędne, w cyklu mieszanym zużywają średnio 4,2 litra ON na 100 kilometrów.

Cena nowej fiesty "rusza” od 36,6 tys. zł za wersję ambiente z silnikiem 1,25 litra, "zatrzymuje” się na 55 tys. zł za najlepiej wyposażoną
Cena nowej fiesty "rusza” od 36,6 tys. zł za wersję ambiente z silnikiem 1,25 litra, "zatrzymuje” się na 55 tys. zł za najlepiej wyposażoną wersję titanium z 90-konnym silnikiem 1,6 diesel. Fot. Ford

(fot. Fot. Ford)

Nowy ford fiesta wprowadza do segmentu samochodów małych szereg elementów wyposażenia normalnie kojarzonego z modelami klasy średniej i wyższej. Listę otwiera nowatorskie rozwiązanie EasyFuel, czyli wlew paliwa wykluczający uciążliwe zmagania z odkręcaniem opornego korka paliwa.

Cena nowej fiesty "rusza" od 36,6 tys. zł za wersję ambiente z silnikiem 1,25 litra, "zatrzymuje" się na 55 tys. zł za najlepiej wyposażoną wersję titanium z 90-konnym silnikiem 1,6 diesel.

W przedniej części pojazdu dominuje nisko umieszczona duża krata wlotu powietrza w kształcie odwróconego trapezu i umieszczony na środku duży, owalny znaczek firmowy - elementy te stały się już znakiem rozpoznawczym nowej generacji modeli Forda.

Wnętrze nowego forda fiesty zostało zaprojektowane w taki sposób, aby kierowca czuł się za kierownicą jak w kokpicie. Wszystkie ważniejsze wskaźniki są skierowane w stronę kierowcy, zaś przełączniki znajdują się w bezpośrednim zasięgu jego rąk. Dotyczy to także nowego zespołu radioodtwarzacza umieszczonego w konsoli na centralnej sekcji deski rozdzielczej.

(fot. Fot. Ford)

Najważniejszym elementem samochodowego systemu audio w nowym fordzie fieście jest ciekawie zaprojektowana konsola na środku deski rozdzielczej. Projektanci tego elementu starali się, żeby nie tylko obsługa funkcji zgromadzonych w tym miejscu odbywała się możliwie najbardziej intuicyjnie, lecz także by konsola sama w sobie stanowiła atrakcyjny i twórczy element wyposażenia wnętrza

- Koncepcyjny ford verve był pierwszą przymiarką, która pozwoliła nam sprawdzić, w jakim stopniu założenia stylistyki Kinetic Design mogą być wykorzystane przy opracowywaniu nowego małego modelu Forda. Koncepcyjny verte, w seryjnym wcieleniu fiesty, nie utracił nic z finezji wizjonerskiego oryginału - mówi Martin Smith, dyrektor generalny Działu Projektowania, Ford of Europe.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński