- Opóźnienia lub zaniechanie kontynuacji programu modernizacji toru (...) oprócz utraty przyszłych gospodarczych i społecznych efektów rozwoju portów ujścia Odry poprzez podniesienie ich konkurencyjności (...) spowoduje niewykorzystanie dotychczas wykonanych prac o wartości 400 mln zł - napisali w liście. - Tor wodny bowiem, jako infrastruktura liniowa, może przynosić efekty tylko po jego całkowitym pogłębieniu na pełnej długości.
Obecnie wykonywany jest drugi etap modernizacji za 206 mln zł. Jego celem jest ostateczne pogłębienie Kanału Piastowskiego oraz położonego na pólnoc od niego Kanału Mieleńskiego (łącznie około 8,1 km). Pozostanie jeszcze do zrobienia odcinek 20 km między Szczecinem a Zalewem Szczecińskim.
Liust podpisali m.in. Olgierd Geblewicz, marszałek województwa, Piotr Krzystek, prezydent Szczecina, Arkadiusz Litwiński, poseł oraz Jarosław Siergiej, szef portu i jednocześnie przewodniczący Klastra Morskiego Pomorza Zachodniego.

Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?