Najważniejsza przy wyborze samochodu jest cena

(WF)
Takie są wyniki badań TNS OBOP. Z kolei dla kierowców dopiero planujących zakup samochodu w tym roku najistotniejsza jest jego marka.

Sondaż przeprowadzono w styczniu i lutym tego roku na reprezentatywnej grupie 1 967 osób. Niemal połowa badanych (45 proc.) stwierdziła, że najważniejszym kryterium wyboru auta jest jego cena.

Na drugim miejscu, wśród najczęściej wymienianych powodów wyboru danego samochodu znalazła się ekonomiczność, którą wskazała jedna trzecia badanych (33 proc.). Niskie koszty utrzymania i eksploatacji samochodu są częściej wymieniane przez osoby, które informacje czerpią od dealerów i mechaników.

Kolejne miejsca wśród najczęściej wymienianych powodów zakupu samochodu zajmują: okazyjność zakupu (29 proc.), prestiż marki (28 proc.), dobra opinia o samochodzie usłyszana od znajomych lub w reklamie (25 proc.) oraz niezawodność auta (23 proc.). Relatywnie najrzadziej wymienianymi kryteriami wyboru były: ekologia (5 proc.), serwis (5 proc.) oraz rynkowa nowość (1 proc.).
Dane dotyczące intencji zakupu samochodu w 2009 r. pokazują, że kryteria związane z prestiżem marki (42 proc. wskazań) i wcześniejszymi doświadczeniami z marką (30 proc. wskazań) liczą się dla Polaków bardziej w fazie planowania niż podczas realnego zakupu. Gdy planujemy zakup samochodu, jego cena jest ważna dla zdecydowanie mniejszej grupy badanych (31 proc.), natomiast przy realnym zakupie to cena jest najważniejsza (45 proc.).

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie