- Po obejrzeniu wszystkich połączeń szyn, zdecydowano o poprawieniu ok. 3 procent z nich. Spawy będą sukcesywnie wymieniane w godzinach nocnych - wyjaśnia Ewa Bałdyga ze Strabagu, wykonawcy prac. - Następnie zostaną poddane ekspertyzie technicznej, która powinna wyjaśnić przyczyny zjawiska pękania niektórych z nich. Nowe spawy zostaną wykonane poprzez spawanie elektryczne elektrodowe, które jest najodpowiedniejsze do panujących warunków atmosferycznych.
Kontrola to efekt pęknięcia szyny, co mogło być spowodowane wadą spawu. Ponadto w miejscu powstania usterki, jeszcze podczas realizacji robót, był prowadzony ruch technologiczny samochodami ciężarowymi. Wykonawca informuje, że pęknięcie nie powstało nagle. To jedna z bardziej typowych usterek jakie pojawiają się na torowiskach w początkowych fazach użytkowania.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?