MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Klimatyzacja w szczecińskiej komunikacji miejskiej. Nawet jak jest to nie zawsze chłodzi

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Swing 827, którym jechałem, był klimatyzowany poprzez otwarcie wszystkich okien. A i tak gorąco jak w piekle... - pisze do nas pan Maciej.
Swing 827, którym jechałem, był klimatyzowany poprzez otwarcie wszystkich okien. A i tak gorąco jak w piekle... - pisze do nas pan Maciej. Czytelnik Maciej
Nasi czytelnicy alarmują, że w wielu autobusach komunikacji miejskiej nie działa klimatyzacja. Upały jeszcze nie doskwierają, ale podróż takim pojazdem niewiele ma wspólnego z przyjemnością.

Do naszej redakcji co jakiś czas dochodzą głosy dotyczące warunków panujących w szczecińskich autobusach. Pasażerowie najczęściej uskarżają się na brud, spóźnienia i kontrolerów biletów. Teraz do tego wszystkiego dochodzi zaduch, jaki panuje w pojazdach.

- Jechałem autobusem linii 59, który należy do PKS Szczecin. Pojazd miał klimatyzację, ale nie działała. Lufciki są tak małe, że nie zapewniają wentylacji. To był koszmar. Cud, że nikt nie zemdlał - mówi pan Marek.

Z kolei inny czytelnik zwraca uwagę na dziwną sytuację w tramwaju.

- Swing 827, którym jechałem, był klimatyzowany poprzez otwarcie wszystkich okien. A i tak gorąco jak w piekle... - pisze do nas pan Maciej.

Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego tłumaczy, że kierowcy i motorniczowie pojazdów wyposażonych w system klimatyzacji przedziału pasażerskiego mają obowiązek jego włączania w każdym przypadku, gdy temperatura powietrza wynosi 22 stopnie Celsjusza. Jednocześnie przypomina, że system klimatyzacji nie stanowi obligatoryjnego wyposażenia autobusów/tramwajów komunikacji miejskiej, a pozostająca w dyspozycji przewoźników liczba wyposażonych w nią pojazdów nie pozwala na skierowanie ich do obsługi wszystkich kursów każdej z linii.

- W pojazdach komunikacji miejskiej w bezpośredni i destruktywny sposób na obniżenie skuteczności działania klimatyzacji wynikły z charakteru wykonywanych przewozów (m.in. częste postoje połączone z otwieraniem drzwi pojazdów i wymianą pasażerów) sposób ich eksploatacji. Może to powodować subiektywne, nie odpowiadające stanowi faktycznemu, wrażenie niesprawności lub niedziałania klimatyzacji w pojeździe - tłumaczy Kacper Reszczyński, rzecznik prasowy ZDiTM. - Sposób realizacji przez prowadzących wskazanych obowiązków oraz sprawność urządzeń do wentylacji i schładzania pojazdów jest monitorowany przez służby nadzoru ruchu ZDiTM. Ujawnione w wyniku prowadzonych kontroli przypadki ich usterek lub niestosowania się prowadzących do ustalonych zasad postępowania skutkują sporządzaniem raportów karnych i nakładaniem na przewoźników kar umownych.

W pilnych sytuacjach pasażerowie mogą zawiadomić centralę ruchu.

- Nie jest jednak możliwe objęcie pełną i stałą kontrolą wszystkich wykonywanych każdego dnia kursów i przejazdów w przypadku, gdy stan techniczny pojazdu lub sprawność urządzeń do jego wentylacji/przewietrzania/ schładzania stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa przewożonych pasażerów, utrudniają korzystanie z pojazdu lub w istotny sposób wpływają na komfort podróży, właściwym i zasadnym jest bezzwłoczne (np. telefoniczne) powiadomienie przez pasażerów/świadków Centrali Ruchu (91 48 00 401, 91 48 00 402, 91 48 00 403) - mówi Kacper Reszczyński. - Po otrzymaniu zgłoszenia do miejsca zdarzenia kierowani są pracownicy Nadzoru Ruchu, celem dokonania kontroli, ustalenia stanu faktycznego i w razie konieczności podjęcia działań niezbędnych dla jak najszybszego usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości.

od 7 lat
Wideo

Znaleziono ślady ptasiej grypy w Teksasie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński