Klient nasz pan?

ECHZaktualizowano 
Stargard. Do redakcji "Głosu" przyszedł list Czytelniczki ze skargą na jeden ze stargardzkich sklepów z dywanami, w którym niedawno dokonała zakupu. Dywan, jak się okazało w domu, nie pasuje do wystroju.

Czytelniczka chciała oddać dywan, lecz spotkała się z odmową właściciela sklepu, który zaproponował jej wybranie innego dywanu. W sklepie nie było innego, odpowiadającego jej potrzebom, więc sprawa pozostała nie załatwiona.
"Uważam, że powinien wejść w życie dobry obyczaj handlowy, w myśl którego właściciel sklepu mógłby przyjąć towar z powrotem - czytamy w liście Czytelniczki. - Gdyby zasada ta była stosowana, klient powróciłby w przyszłości do tej placówki, robiąc ponowne zakupy."
W sklepie, w którym był zakupiony pechowy dywan, wiszą informacje "nie ma zwrotów". Praktykowane tam są jednak tzw. przymiarki, tzn. klientom wypożyczane są do domu dywany, bez nabijania zapłaty na kasę fiskalną. Wtedy, gdy coś nie pasuje, można bez problemu zwrócić towar. Nasza Czytelniczka ponoć także skorzystała z tej możliwości.
- Ta pani wzięła dywan do domu - tłumaczy pełnomocnik właścicielki sklepu. - Potem poinformowała nas, że decyduje się na zakup. Po nabiciu rachunku na kasę fiskalną i wprowadzeniu transakcji do komputera, w którym mamy specjalny program, naprawdę nie ma szans na zwrot pieniędzy.
- To pierwszy taki przypadek - mówi współwłaściciel. - Ta pani nas zastraszała, była arogancka. Uważam, że zrobiłem wszystko, co mogłem. Zaproponowałem jej, by wybrała inny dywan ze sklepu. Nie mogę sprowadzić następnego na zamówienie, bo będę miał niepotrzebne nadwyżki. Po reakcjach i interwencjach tej klientki myślę jednak, że chyba się już nie dogadamy.

Maciej Buczek, rzecznik praw konsumenta w Starostwie Powiatowym

- Nie ma takiego prawa, które nakazywałoby przyjąć właścicielowi sklepu ten dywan. Zakupiony towar jest pełnowartościowy, nienaruszony. Istnieje możliwość, że przy zakupie można się umówić, że gdy coś nie będzie pasowało, będzie można towar zwrócić. Można na przykład zrobić dopisek na paragonie i wtedy nie ma problemu ze zwrotem. Na zachodnich rynkach normą jest przyjmowanie zwrotów, to chwyt marketingowy, który zapewnia powrót klienta do sklepu. Myślę, że w tym konkretnym przypadku można się jeszcze próbować porozumieć.

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3