Jesteś właśnie po przebytej grypie lub tuż po przeziębieniu? Jak wzmocnić organizm?

Bogna Skarul
Bogna Skarul
Udostępnij:
Jesteś właśnie po przebytej grypie lub tuż po przeziębieniu i nie masz ochoty na kolejne dni w łóżku. Co zrobić, aby nie dopadły cie ani wirusy, ani bakterie? Jak odzyskać formę?

Nie da się ukryć, że do formy sprzed choroby nie wrócisz od tak, od ręki. Nad tym też musisz popracować. Ale co robić? Zacznij od diety, bo to teraz ona jest najważniejsza. Pamiętaj, że walka z infekcją wyczerpuje cały organizm.

Po chorobie musisz zmienić trochę tryb życia. Dużo wypoczywaj, leż, śpij. Kładź się wcześnie, kosztem filmu czy książki. Zbawienne działanie ma świeże powietrze. Postaraj się codziennie pospacerować przynajmniej przez pół godziny, możliwie nie przy ulicy, ale w parku czy na skwerku. Dotleniony organizm hartuje się i zyskuje nowe siły do walki. I nie martw się brakiem apetytu. Wykorzystuj produkty świeże, dobrej jakości, jak najmniej przetworzone.

Idealne są warzywa – lekko strawne, pełne mikroelementów, witamin i sycące. Najwięcej wartości mają jarzyny świeże, gdy ich brak, warto sięgnąć po mrożonki. Najlepiej gotować je na parze, a jeśli w wodzie, to nie wylewaj wywaru, tylko zrób na nim zupę jarzynową. Nie zapominaj o czosnku i cebuli – zawierają mnóstwo bakteriobójczych fitoncydów. I używaj ziół, które pobudzają apetyt i pomagają w przyswajaniu pokarmu. Prawdopodobnie szczególnie potrzebujesz witaminy A (dużo jej w jajkach, w żółtych i czerwonych warzywach). Potrzebujesz też witaminy C (najwięcej jej w papryce, natce pietruszki, kiwi). Na pewno masz niedobory witamin z grupy B (obfitują w nie pestki słonecznika, orzechy, gruboziarniste kasze).

Prawdziwą bombą białkową i energetyczną są orzechy, migdały, pestki dyni i słonecznika. Najlepiej uprażyć je na suchej patelni – zyskują nowy smak i łatwiej je się wtedy trawi. Są bardzo kaloryczne (w 100 g maja ok. 600 kcal), ale też pełne witamin, dobrego tłuszczu (z nienasyconymi kwasami tłuszczowymi) i soli mineralnych. Kilka orzechów czy migdałów dziennie będzie więc znakomitą wysokobiałkową przekąską.

Rekonwalescencja powinna trwać z dwa tygodnie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

L
Lila
Uważam, że dobrze jest dać naszemu organizmowi odpocząć raz na jakiś czas stosując post lub głodówkę aby oczyścić organizm z toksyn. Potem można wspomóc nasz organizm odpowiednią dietą terapiasokami.pl/odpornosc-soki . W ten sposób będziemy zdrowi i pełni energii. Stosuję się do tych porad i potwierdzam skuteczność. Polecam też pić soki które wspomogą utrzymanie organizmu w zdrowiu, zwłaszcza warzywne na bazie buraka.
A
Angelina
W dniu 04.09.2018 o 14:45, Anka napisał:

Tylko skąd wziąć jesienią, zimą i wiosną porzeczki, maliny i inne owoce będące bombą witaminową? Witaminę C warto suplementować ale tylko pod warunkiem, że będzie to liposomalna witamina C typu Ascolip. Wszystkie inne suplementy z witaminą C są niewiele warte, bo słabo się wchłaniają, a w dużych ilościach powodują biegunki.

 


A ascolipu warto dorzucić jakiś probiotyk zwlaszcza jezeli jestesmy po antybiotykoterapii. No i zdrowa dieta to podstawa. 

A
Anka
W dniu 15.02.2018 o 09:48, fit_Radoslaw napisał:

O odporność warto dbać przez cały rok zwłaszcza jedząc produkty bogate w witaminy np. owoce, warzywa przede wszystkim cytrusy. Dużo witaminy ma również burak, który często jest pomijany w kuchni, a tak na prawdę jest bardzo dobrym i zdrowym warzywem. Dużo witaminy C mają również czarne porzeczki i kiwi. Poza tym jak przychodzą chłodniejsze dni to staram się też trochę zahartować. 

Tylko skąd wziąć jesienią, zimą i wiosną porzeczki, maliny i inne owoce będące bombą witaminową? Witaminę C warto suplementować ale tylko pod warunkiem, że będzie to liposomalna witamina C typu Ascolip. Wszystkie inne suplementy z witaminą C są niewiele warte, bo słabo się wchłaniają, a w dużych ilościach powodują biegunki.

f
fit_Radoslaw

O odporność warto dbać przez cały rok zwłaszcza jedząc produkty bogate w witaminy np. owoce, warzywa przede wszystkim cytrusy. Dużo witaminy ma również burak, który często jest pomijany w kuchni, a tak na prawdę jest bardzo dobrym i zdrowym warzywem. Dużo witaminy C mają również czarne porzeczki i kiwi. Poza tym jak przychodzą chłodniejsze dni to staram się też trochę zahartować. 

P
Pola
Od kiedy jem miód wielokwiatowy z CBD + CBDA i pije syrop konopny z Rokitnikiem (dokładnie rok), to nie choruję - nie przeziębiam się, nie mam kaszlu, nie boli nie gardło. Wcześniej notorycznie się przeziębiałam, miałam ogromny katar, który ciągnął się przez dwa tygodnie. Przez ten rok byłam chora tylko raz, ale tego nawet nie można nazwać przeziębienie - kilka razy wydmuchałam nos, bardzo lekko bolało mnie gardło przez jeden dzień. Przyznaję, że konopi nie jem codziennie, wtedy efekty byłyby pewnie jeszcze lepsze, jeżeli chodzi o inne schorzenia. także polecam a te produkty znajdziecie na tej stronie najtańsza wysyłka sprawdziłam :) konopiafarmacja pl
Więcej informacji na stronie głównej Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie