Do Szczecina przyjechał jedyny w Polsce i jeden z pięciu w Europie kombajnów do ciągłej wymiany tzw. podtorza linii kolejowych. Ma symbol AHM 800 R., choć przez pracowników nazywany jest pieszczotliwie Ewą i taką też nazwę wymalowali na jego korpusie. Ewa układa dziennie od 400 do 600 m nowego podłoża pod tory kolejowe.
- Obecnie linia Szczecin - Wrocław jest bardzo zdegradowana - mówi Ryszard Jaszczuk, dyrektor projektu. - Nie mogą na niej kursować pociągi pośpieszne, a prędkość innych została ograniczona do 50-70 km, a na pewnych odcinkach wręcz do 20 km/h. Trwające prace związane są właśnie z modernizacją tej linii. Mają ukończyć się dopiero w 2020 r., choć prace szczecińskie potrwają tylko do 5 października br. Gdy cała trasa do Wrocławia zostanie zmodernizowana, pojedziemy na niej pociągami z prędkością 160 km/h. Inwestycja ma pochłonąć 3,2 miliarda euro.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?