Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jedyna taka Ewa w Polsce

Fot. Marcin Bielecki
Wszystkie segmenty tej potężnej maszyny, połączone razem, mają długość do 600 m. W ciągu doby układasama 400-600 m nowego podłoża bez ruszania szyn.
Wszystkie segmenty tej potężnej maszyny, połączone razem, mają długość do 600 m. W ciągu doby układasama 400-600 m nowego podłoża bez ruszania szyn. Fot. Marcin Bielecki
Zaczyna się wielka modernizacja linii kolejowej między Szczecinem a Wrocławiem. Gdy cała trasa zostanie zmodernizowana, pojedziemy na niej pociągami z prędkością 160 km/h.

Do Szczecina przyjechał jedyny w Polsce i jeden z pięciu w Europie kombajnów do ciągłej wymiany tzw. podtorza linii kolejowych. Ma symbol AHM 800 R., choć przez pracowników nazywany jest pieszczotliwie Ewą i taką też nazwę wymalowali na jego korpusie. Ewa układa dziennie od 400 do 600 m nowego podłoża pod tory kolejowe.

- Obecnie linia Szczecin - Wrocław jest bardzo zdegradowana - mówi Ryszard Jaszczuk, dyrektor projektu. - Nie mogą na niej kursować pociągi pośpieszne, a prędkość innych została ograniczona do 50-70 km, a na pewnych odcinkach wręcz do 20 km/h. Trwające prace związane są właśnie z modernizacją tej linii. Mają ukończyć się dopiero w 2020 r., choć prace szczecińskie potrwają tylko do 5 października br. Gdy cała trasa do Wrocławia zostanie zmodernizowana, pojedziemy na niej pociągami z prędkością 160 km/h. Inwestycja ma pochłonąć 3,2 miliarda euro.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński