Jak odzyskać pieniądze za sieciówkę? Trzeba zmienić przepisy

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Wiele osób nie jeździ komunikacją w trosce o zdrowie. Czy będzie można odzyskać pieniądze za bilet okresowy na komunikację miejską? Nie jest to proste, bo obowiązujące przepisy nijak się mają do obecnej sytuacji.

- Wykonałem telefon do ZDiTM w sprawie zwrotu biletu okresowego trzymiesięcznego, który został kupiony na początku marca. Z biletu korzystał syn, dojeżdżał do szkoły. Otrzymałem informację, że nie ma decyzji pana prezydenta, aczkolwiek mieszkańcy spoza Szczecina mogą spróbować anulować bilet osobiście w placówce, składając odpowiedni wniosek – mówi pan Piotr. - Syn jest aktualnie przeziębiony i jedynym sposobem na odzyskanie pieniędzy za bilet jest jego podróż do Szczecina (pani zaznaczyła, że ma stawić się osobiście). Skoro można kupić bilet nie wychodząc z domu, to również powinna być możliwość jego zwrotu na odległość. W dobie pandemii procedury ZDiTM i miasta Szczecin są kuriozalne. Syn nie będzie korzystał z komunikacji miejskiej, bo szkoły są zamknięte i zaleca się, by przebywał w domu.

Urzędnicy rozkładają ręce.

- W tej chwili musimy posiłkować się obowiązującymi przepisami. Wszelkie uregulowania dotyczące biletów uwarunkowane są w zarządzeniu prezydenta. Nie ma w tej chwili konkretnej decyzji o zmianie – tłumaczy Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego.
To oznacza, że począwszy od czwartego dnia ważności biletu jego zwrotu można dokonać wyłącznie w siedzibie ZDiTM przy ul. Klonowica 5 w Szczecinie. Bilety okresowe imienne podlegają zwrotowi na podstawie paragonu lub innego dokumentu potwierdzającego zakup, w okresie ważności biletu w przypadku: długotrwałej choroby na podstawie zwolnienia L4; pobytu w szpitalu na podstawie pisemnej informacji o przyjęciu do szpitala wystawionej przez szpital; zmiany miejsca zamieszkania na inny niż obszar, jakim obejmuje działalnością szczecińska komunikacja miejska; wyjazdu służbowego potwierdzonego pisemnie przez zakład pracy; śmierci użytkownika biletu na podstawie aktu zgonu; zmiany lub nabycia uprawnienia do ulgi lub jej utraty; przyczyn zawinionych przez ZDiTM (po uzyskaniu akceptacji głównego księgowego instytucji).

W przypadku zwrotu biletów okresowych najpóźniej w trzecim dniu od rozpoczęcia jego ważności naliczana zostaje opłata - 10 proc. wartości nominalnej biletu. Zwrócić nie można sieciówki na okaziciela.

ZOBACZ TEŻ:


ZOBACZ TEŻ:

Koronawirus w Szczecinie. Bądź odpowiedzialny i #NieKłamMedy...


🔔🔔🔔

Pobierz bezpłatną aplikację GS24.pl i bądź na bieżąco!
Oprócz standardowych kategorii, z powodu panującej epidemii, wprowadziliśmy do niej zakładkę, w której znajdziesz wszystkie aktualne informacje związane z epidemią koronawirusa.

Aplikacja jest bezpłatna i nie wymaga logowania.


Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

To jakieś kpiny? Przecież ma bilet. Taki, jaką sobie kupił. Więc z jakiej racji żąda jakiś zwrotów?

wali na łeb ludziom

Dodaj ogłoszenie