Jak odzyskać pieniądze za sieciówkę? Trzeba zmienić przepisy

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Wiele osób nie jeździ komunikacją w trosce o zdrowie. Czy będzie można odzyskać pieniądze za bilet okresowy na komunikację miejską? Nie jest to proste, bo obowiązujące przepisy nijak się mają do obecnej sytuacji.

- Wykonałem telefon do ZDiTM w sprawie zwrotu biletu okresowego trzymiesięcznego, który został kupiony na początku marca. Z biletu korzystał syn, dojeżdżał do szkoły. Otrzymałem informację, że nie ma decyzji pana prezydenta, aczkolwiek mieszkańcy spoza Szczecina mogą spróbować anulować bilet osobiście w placówce, składając odpowiedni wniosek – mówi pan Piotr. - Syn jest aktualnie przeziębiony i jedynym sposobem na odzyskanie pieniędzy za bilet jest jego podróż do Szczecina (pani zaznaczyła, że ma stawić się osobiście). Skoro można kupić bilet nie wychodząc z domu, to również powinna być możliwość jego zwrotu na odległość. W dobie pandemii procedury ZDiTM i miasta Szczecin są kuriozalne. Syn nie będzie korzystał z komunikacji miejskiej, bo szkoły są zamknięte i zaleca się, by przebywał w domu.

Urzędnicy rozkładają ręce.

- W tej chwili musimy posiłkować się obowiązującymi przepisami. Wszelkie uregulowania dotyczące biletów uwarunkowane są w zarządzeniu prezydenta. Nie ma w tej chwili konkretnej decyzji o zmianie – tłumaczy Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego.
To oznacza, że począwszy od czwartego dnia ważności biletu jego zwrotu można dokonać wyłącznie w siedzibie ZDiTM przy ul. Klonowica 5 w Szczecinie. Bilety okresowe imienne podlegają zwrotowi na podstawie paragonu lub innego dokumentu potwierdzającego zakup, w okresie ważności biletu w przypadku: długotrwałej choroby na podstawie zwolnienia L4; pobytu w szpitalu na podstawie pisemnej informacji o przyjęciu do szpitala wystawionej przez szpital; zmiany miejsca zamieszkania na inny niż obszar, jakim obejmuje działalnością szczecińska komunikacja miejska; wyjazdu służbowego potwierdzonego pisemnie przez zakład pracy; śmierci użytkownika biletu na podstawie aktu zgonu; zmiany lub nabycia uprawnienia do ulgi lub jej utraty; przyczyn zawinionych przez ZDiTM (po uzyskaniu akceptacji głównego księgowego instytucji).

W przypadku zwrotu biletów okresowych najpóźniej w trzecim dniu od rozpoczęcia jego ważności naliczana zostaje opłata - 10 proc. wartości nominalnej biletu. Zwrócić nie można sieciówki na okaziciela.

ZOBACZ TEŻ:


ZOBACZ TEŻ:

Koronawirus w Szczecinie. Bądź odpowiedzialny i #NieKłamMedy...


🔔🔔🔔

Pobierz bezpłatną aplikację GS24.pl i bądź na bieżąco!
Oprócz standardowych kategorii, z powodu panującej epidemii, wprowadziliśmy do niej zakładkę, w której znajdziesz wszystkie aktualne informacje związane z epidemią koronawirusa.

Aplikacja jest bezpłatna i nie wymaga logowania.


Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

To jakieś kpiny? Przecież ma bilet. Taki, jaką sobie kupił. Więc z jakiej racji żąda jakiś zwrotów?

wali na łeb ludziom

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3