Internet w liczbach

Opr. mdr
Koszty dostępu do sieci internetowej należą w Polsce do najdrożych.

A mimo to liczba polskich użytkowników rośnie od kilku lat.

Według najnowszych badań w pierwszej połowie tego roku odnotowano kolejny wzrost liczby użytkowników. Powyżej oczekiwań okazał się również wzrost wartości reklamy internetowej.

Znaczące medium reklamowe

Zdaniem specjalistów biorąc pod uwagę dynamikę zwiększających się wydatków na reklamę online, internet w Polsce ma szansę w perspektywie 3-4 lat stać się znaczącym medium reklamowym.

Raport w tej sprawie ogłosił niedawno IAB Polska p.t. "Polski rynek internetowy po dwóch kwartałach 2004 r.". Autorzy szacują, że już w 2007 roku wydatki na internet będą stanowić prawie 3 proc. wszystkich wydatków reklamowych na media.

Więcej o milion

W raporcie stwierdza się też, że od końca grudnia 2003 roku po raz pierwszy liczba internautów wzrosła o milion osób, osiagając w końcu czerwca 2004 wartość 7,45 mln. IAB szacuje, że do końca 2004 roku liczba internautów zbliży się do 8 milionów.

Wraz ze zwiększeniem zasięgu, wzrasta także aktywność użytkowników polskiego internetu oraz liczba bardziej doświadczonych internautów. Porównując wzrost aktywności internautów w ciągu ostatniego roku, widoczny jest znaczny wzrost czasu spędzanego w sieci.

Prawie 14 godzin miesięcznie

Średnio polski internauta serfuje prawie 14 godzin miesięcznie, co stanowi wzrost o ponad 1 godzinę i 30 minut w stosunku do poprzedniego roku. Wzrost ten wiąże się spadkiem czasu poświeconego innym mediom, zwłaszcza telewizji.

Jak wynika z analiz, Polacy nie tylko spędzają więcej czasu w sieci, ale także zwiększyli częstotliwość korzystania z internetu. Ponad 40 proc. internautów korzysta z zasobów sieci codziennie lub prawie codziennie, 26,3 proc. przynajmniej kilka razy w tygodniu.

Nawet 75 milionów

Raport stwierdza również, że rok 2004 może być przełomowy dla rozwoju rynku reklamy internetowej w Polsce. Na podstawie wyników za I półrocze, IAB szacuje, że rok 2004 zakończy się bardzo dobrym wynikiem dla rynku reklamy on-line w Polsce. Wpływy z reklamy powinny osiągnąć 75 mln złotych, co będzie stanowiło wzrost o około 50-55 proc. w porównaniu do roku ubiegłego.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie