Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Honda CR-V po odnowie. Więcej mocy i lepsze wyposażenie.

Wojciech Frelichowski
Honda CR-V przeszła modernizację. Najważniejsza zmianą jest mocniejszy silnik wysokoprężny, który teraz może również współpracować w automatyczna skrzynia biegów.

Silnik Diesla, który znalazł się pod maską modelu CR-V, to jednostka 2.2 l i-DTEC o mocy 150 KM. Jest ona mocniejsza od silnika i-CTDi oferowanego w poprzedniej wersji modelu o 10 koni oraz spełnia wymogi normy emisji spalin Euro 5. Ponadto ma wyższy o 10 Nm maksymalny moment obrotowy (350 Nm). Najnowsza jednostka wysokoprężna Hondy została wyposażona w system wtrysku common rail trzeciej generacji firmy Bosch.

Silnik 2.2 i-DTEC może być konfigurowany z automatyczną skrzynią biegów, co jest nowością w Hondzie CR-V. Przekładnia jest już znana użytkownikom modelu Accord, ale w CR-V została ona przeprojektowana pod kątem charakterystyki układu napędu na cztery koła oraz możliwości wykorzystywania samochodu w różnych warunkach drogowych.

W celu obniżenia zużycia paliwa skrzynię biegów wyposażono w układ podgrzewania znajdującego się w niej oleju, którego zadaniem jest szybsze rozgrzanie przekładni po rozruchu silnika. Układ ten przyczynia się też do zmniejszenia tarcia wewnątrz skrzyni. Mechanizm przekładni jest również zaopatrzony w układ chłodzenia oleju przy dużym obciążeniu, np. podczas jazdy z przyczepą.

Poza zmianami w układzie napędowym w modelu CR-V przeprojektowano geometrię zawieszenia i konstrukcję amortyzatorów. Producent zapewnia, że teraz samochód oferuje większy komfort podróżowania przy zachowaniu lepszych właściwości jezdnych i dużej zwrotności.

Ponadto zredukowano poziom hałasu pracującego zawieszenia. Zastosowano dodatkowe materiały wygłuszające, nowe izolatory oraz zmodyfikowane uszczelnienia, które mają zmniejszyć hałas dochodzący do kabiny pasażerskiej.

Logo bez chromu

Honda CR-V po odnowie. Więcej mocy i lepsze wyposażenie.
Fot. Honda

(fot. Fot. Honda)

W wyglądzie zewnętrznym zmiany dotyczą przedniego i tylnego zderzaka, osłony chłodnicy oraz kół. Zderzaki pokryto lakierem w kolorze nadwozia na większej niż dotychczas powierzchni.

W najbogatszej wersji wyposażeniowej modelu - Executive - dostępne są także zderzaki w całości polakierowane w kolorze nadwozia. Osłona chłodnicy zawiera węższą poprzeczkę z centralnie umieszczonym logo w kształcie litery "H". Element ten jest w kolorze nadwozia, podczas gdy w poprzedniku był chromowany.

Poza tym w skład wyposażenia standardowego wszystkich wersji Hondy CR-V (po raz pierwszy w historii modelu) wchodzą 17-calowe, 5-ramienne alufelgi.

W kabinie zastosowano panele wykończeniowe o nowej fakturze, odświeżono kolorystykę oraz zmieniono tapicerkę siedzeń, dywaniki podłogowe i uchwyty drzwiowe. Pojawił się też nowy aluminiowy próg bagażnika oraz nowe elementy ozdobne w środku.

Więcej opcji

(fot. Fot. Honda)

Dotychczasowi nabywcy Hondy CR-V skarżyli się na dość ubogą liste wyposażenia dodatkowego i brak wielu elementów, które oferuje konkurencja. Teraz ma to się zmienić. Po raz pierwszy we wszystkich wersjach CR-V pojawił się system ostrzegający o niskim ciśnieniu w oponach (DWS).

Ponadto można zamówić szereg zaawansowanych systemów bezpieczeństwa. Na przykład tempomat adaptacyjny (ACC) - układ korzystający z radaru, który pozwala utrzymać zaprogramowaną, bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu oraz system ograniczający skutki kolizji (CMBS), który przewiduje potencjalnie niebezpieczną sytuację na drodze i dźwiękowo ostrzega kierowcę, a w krytycznych okolicznościach inicjuje hamowanie i napina przednie pasy bezpieczeństwa. Powyższe systemy wchodzą w skład wyposażenia standardowego wersji Executive.

W wyposażeniu są także elementy podnoszące funkcjonalność auta. Wybranie biegu wstecznego w najbogatszej wersji wyposażeniowej Executive powoduje nieznaczne opuszczenie lusterka po stronie pasażera, co umożliwia kierowcy obserwację krawężnika lub przeszkód znajdujących się wokół pojazdu. Wyposażenie obejmuje również automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński