- To był bardzo dobry rok - zaznacza Jan Warchoł prezes PŻB. -Nasze przewozy wzrosły średnio o 30 procent. Odnotowaliśmy zysk netto w wysokości 2 mln zł.
Byłby lepszy, gdyby o około 15 procent nie spadły wpływy ze sklepów na promach. Zgodnie z unijnymi przepisami przestały być wolnocłowe. Ceny towarów nie są już dla pasażerów tak atrakcyjne jak poprzednio.
Trzech armatorów obsługuje promowe połączenia między Polską a południową Scanią: PŻB, Unity Line, Stena Line. Pod względem przewozu pasażerów potentatem jest PŻB. Natomiast najwięcej samochodów ciężarowych przewiozły promy Unity Line - 98 tys.
- Uważam, że obecny rok będzie równie udany - mówi prezes Warchoł. - Rośnie zainteresowanie Polską skandynawskich turystów, zwiększa się wymiana handlowa między Skandynawią a Polską i Europą. Dlatego w strategii firmy mamy systematyczną odnowę tonażu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?