MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Debiut najnowszego pociągu w regionie. Pojedzie nad morze

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Skład jest przystosowany do jazdy z prędkością eksploatacyjną min. 160 km/h i wyposażony w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa
Skład jest przystosowany do jazdy z prędkością eksploatacyjną min. 160 km/h i wyposażony w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa Facebook/Olgierd Geblewicz
To pierwszy skład o fabrycznym oznaczeniu 31WE bb. 25 maja wyruszy w podróż ze Szczecina do Świnoujścia.

- To pierwszy z ośmiu pojazdów, jakie kupiliśmy. Pomorze Zachodnie ma najnowocześniejszy tabor kolejowy w Polsce - podkreśla Olgierd Geblewicz, marszałek województwa.

Producentem elektrycznego zespołu trakcyjnego jest nowosądecki Newag. Skład jest przystosowany do jazdy z prędkością eksploatacyjną min. 160 km/h i wyposażony w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa, klimatyzację, wi-fi, dwie toalety oraz udogodnienia dla osób z niepełnosprawnością. W pojazdach są 154 stałe miejsca siedzące, 36 uchylnych oraz 273 miejsca stojące, a także 16 stanowisk do przewozu rowerów (wcześniej standardem było 10 miejsc).

Pociąg ma 16 szerszych miejsc, dedykowanych np. dla kobiet w ciąży. Poszerzone fotele zwiększą również komfort podróży osób z niepełnosprawnościami. W przedniej części składu przewidziano wydzielone, podwyższone miejsca dla osób ze spektrum autyzmu. Na szybach pojawi się specjalna okleina, a na blacie stolika będzie gra planszowa o stonowanej kolorystyce. Personel pociągu będzie również miał możliwość przyciemnienia świateł w tej części pojazdu, co zapewni komfort, spokój i wyciszenie.

od 7 lat
Wideo

Jak politycy typują wyniki polskiej reprezentacji?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński