Historia Dacii od 1999 roku to wręcz modelowy przykład, jak z zacofanej firmy można uczynić nowoczesne i dochodowe przedsiębiorstwo produkujące poszukiwane samochody. Oto najważniejsze daty z 10-letniech dziejów Dacii we francuskim koncernie.
1999: Dacia wchodzi w skład Grupy Renault
Firma Renault objęła 51% udziałów w kapitale zakładowym Dacii, zwiększając je stopniowo w kolejnych latach. Od roku 2003 Renault posiada 99,3% udziałów.
1999-2004: modernizacja firmy i fabryki

Dacia Logan
(fot. Dacia)
Zainwestowanie w okresie 5 lat przez Grupę Renault w modernizację zakładu w Pitesti (Rumunia) 489 milionów euro: unowocześnienie instalacji produkcyjnych, poprawa jakości, przeszkolenie personelu, nowe warunki pracy, renowacja budynków, wymiana sprzętu informatycznego, wybudowanie linii montażowych silników i skrzyń biegów Renault.
2004-2005: wprowadzenie na rynek Dacii Logan
Przeznaczeniem tego rodzinnego i przystępnego cenowo pojazdu było umożliwienie posiadania samochodu rodzinom w krajach o gospodarkach wschodzących (były Blok Wschodni, kraje Maghrebu). Tymczasem auto spotkało się z olbrzymim zainteresowaniem także w Europie Zachodniej.
Sprzedawane również pod marką Renault poza Europą i krajami Maghrebu, Logany jeżdżą obecnie po drogach ponad 80 krajów. Na koniec czerwca 2009 roku sprzedaż Logana na wszystkich rynkach ogółem pod obydwiema markami (Renault i Dacia) przekroczyła milion egzemplarzy.
2006-2008: 3 nowe modele

Dacia Logan MCV
(fot. Dacia)
Dacia wzbogaciła swoją gamę o model Logan MCV, będący wersją kombi Logana, a następnie o dwa modele dostawcze, Logan Van i Logan Pick-up. W krótkim czasie Logan MCV zdobył mocną pozycję na wszystkich rynkach.
Ten mogący wygodnie pomieścić nawet do 7 dorosłych osób model, stał się przykładem przystępnego cenowo kombi. Do dziś sprzedanych zostało ponad 220 000 egzemplarzy Logana MCV, głównie na terenie Europy.
2008-2009: coraz bardziej atrakcyjna marka

Dacia Sandero
(fot. Dacia)
W czerwcu 2008 roku na rynek wszedł nowy model - Sandero. Kompaktowy, 5-drzwiowy hatchback powstał na bazie Logana i tak jak ten model spotkał się z dużym zainteresowaniem na rynku.
Obecnie Dacia wprowadza do sprzedaży uterenowioną wersje Sandero, o nazwie Sandero Stepway.
W ciągu pierwszych 5 miesięcy 2009 roku Dacia sprzedała blisko 120 000 samochodów i odnotowała 15,5-procentowy wzrost na rynkach charakteryzujących się ogólnym spadkiem rzędu 16%. Szczególnie spektakularny sukces Dacia odnotowała na rynku niemieckim, na którym sprzedaż uległa ośmiokrotnemu zwiększeniu.
Dacia Sandero Stepway
(fot. Dacia)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?