Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Coraz częściej sięgamy po produkty z promocji. Ilu z nas kupuje tańsze rzeczy?

Bogna Skarul
Bogna Skarul
To wysoka inflacja sprawiła, że zmieniły się nasze nawyki zakupowe. Jak wynika z badania ARC Rynek i Opinia, teraz to aż prawie 40 proc. Polaków aktywnie szuka promocji, a 31 proc. przyznaje, że coraz częściej porównuje ceny produktów w różnych sklepach.

Okazuje się, że teraz konsumenci "wyraźnie" szukają możliwości zaoszczędzenia. Jedną z najczęściej stosowanych przez nich praktyk jest wybieranie produktów, które są aktualnie w promocji.

- Polacy zawsze lubili promocje - mówią sprzedawcy. - Ale teraz w szczególny sposób zwracają na nie uwagę.

Coraz większym zainteresowaniem cieszą się produkty przecenione na 50 proc. w związku z kończącym się terminem przydatności do spożycia towaru.

41 proc. badanych korzysta z promocji na produkty, które lubi, 39 proc. aktywnie wyszukuje promocje, a 31 proc. przyznaje, że coraz częściej porównuje ceny produktów w różnych sklepach. Co więcej, 27 proc. respondentów deklaruje, że kupuje mniej, a 25 proc. wskazało, że coraz częściej liczy się dla nich bardziej cena niż jakość.

Ok. 20 proc. respondentów zadeklarowało, że zdarza im się kupić produkt w promocji, którego normalnie nie kupuje, a 19 proc. uważa, że chodzi obecnie rzadziej na zakupy. 18 proc. uczestników badania jest gotowych pojechać dalej, aby zaoszczędzić na zakupach, a 9 proc. z uwagi na wysokie ceny zmieniło miejsce zakupów.

- Mniejsza jest skłonność konsumentów do wybierania sklepów, w których aktualnie są promocje – raczej koncentrują się na ofercie promocyjnej placówek, w których zazwyczaj robią zakupy - ocenia Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Natomiast dla 18 proc. badanych inflacja w żaden sposób nie zmieniła ich zwyczajów zakupowych. Kupują to, co dotychczas i w tych samych sklepach, w których kupowali. Co dziesiąty badany (11 proc.) twierdzi, że bardzo lubi sklep, w którym dokonuje zakupów i nawet, jeżeli w innym będą lepsze promocje, nie zmieni swoich zwyczajów.

Coraz większym też zainteresowaniem cieszą się wszystkie portale internetowe, które promują tańsze zakupy.

- Do tego ludzie wymieniają się informacjami, gdzie co można taniej kupić - mówią specjaliści ds. promocji. - Szczególnie dotyczy to osób starszych.

Za które produkty i o ile więcej zapłacimy niż rok temu? Niektóre poszły o prawie 50% w górę... Zobacz na następnych slajdach >>

Podwyżki cen w Polsce. Nie tylko masło czy olej. Które produ...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński