Póki co trwa rozeznanie rynku, jednak jest ono bardzo sprecyzowane, chodzi wyłącznie o tatry Kt4Dt, czyli wagony przegubowe.
- Tatry sprawdziły się, jesteśmy zadowoleni z ich użytkowania - mówi Zbigniew Dąbrowski, zastępca prezesa ds. eksploatacji w Tramwajach Szczecińskich. - Pasażerowie lubią podróżować w wagonach jednoprzestrzennych. W składach dwuwagonowych, w drugim wagonie po południu spada frekwencja: pasażerowie nie czują się bezpiecznie.
Spółka chce w ten sposób pozbyć się najbardziej zużytej części taboru. Remont wyeksploatowanych tramwajów jest kosztowny i nie opłaca się. Według szacunków zakup tatr miałby być rozłożony na półtora roku do dwóch lat.
- Jesteśmy w stanie przejąć do czterech tramwajów miesięcznie - mówi Zbigniew Dąbrowski. - Pieniądze na zakup taboru będą pochodziły ze środków własnych. Oferty wysłaliśmy do Niemiec, ale i do innych miast w Polsce.
TS chcą kupić maksymalnie 45 wagonów nie starszych niż 15 - 27 lat, ale zapewniających dalszą eksploatację na co najmniej 10 lat bez remontu kapitalnego. Stan wnętrza jak i poszyć zewnętrznych musi być bez widocznych uszkodzeń i niesprawności.
Spółka jest gotowa na dostawy pierwszych wagonów po wakacjach. Tatry typ Kt4Dt są w Szczecinie od końca 2006 roku, jest ich ponad trzydzieści. Obecnie najwięcej przegubowców tego typu jeździ po Berlinie. Można je spotkać także w innych niemieckich miastach.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?