Bez zasięgu, ale płać

Wioletta MordasiewiczZaktualizowano 
Waldemar Szczęsny z Grzędzic przyszedł po pomoc do naszej redakcji. Mężczyzna zamierza podać firmę Polkomtel do sądu. Chce odzyskać 1,5 tys. zł. To abonament za internet, z którego w ogóle nie korzystał.
Waldemar Szczęsny z Grzędzic przyszedł po pomoc do naszej redakcji. Mężczyzna zamierza podać firmę Polkomtel do sądu. Chce odzyskać 1,5 tys. zł. To abonament za internet, z którego w ogóle nie korzystał. Wioletta Mordasiewicz
Waldemar Szczęsny z podstargardzkich Grzędzic zawarł z Polkomtelem umowę na usługę iPlus. Z internetu jednak nie skorzystał, bo nie miał zasięgu.

Zdaniem eksperta

Zdaniem eksperta

Edyta Domińczak, rzecznik konsumentów w Stargardzie

Okazuje się, że osób pokrzywdzonych przez firmę Polkomtel, jest więcej. Podpisały umowę z operatorem, a nie mają internetu. A płacić muszą. Bo jeśli zerwą umowę, będą musiały uiścić karę w wysokości tysiąca złotych. Firma Polkomtel powinna dać klientom okres próbny. I podpisywać z nimi umowy dopiero wtedy, gdy upewnią się, że z usługi będą mogli w pełni korzystać. Tymczasem operator sprzedaje swoje usługi, a gwarancji na jakość ich wykonania nie daje żadnej.

Ale płacić za usługę musiał. Teraz domaga się zwrotu pieniędzy.

Waldemar Szczęsny, przedsiębiorca z Grzędzic zawarł umowę z Polkomtelem 16 stycznia 2006 roku.

- Zasięg miałem bardzo krótko - żali się pan Waldemar. - Potem internet przestał działać. Tymczasem co miesiąc byłem zmuszony płacić abonament w wysokości 60 zł. Nie rozumiem, dlaczego mam ponosić koszty, skoro z usługi nie mogę korzystać.

Wymiana karty nie pomogła

Po kilku konsultacjach z pracownikami działu obsługi klienta okazało się, że pan Waldemar ma wadliwą kartę SIM. Została ona wymieniona. Jednak kłopoty z zasięgiem się nie skończyły. Nadal abonent nie mógł połączyć się z internetem. Jeden z pracowników Polkomtela poinformował go, że ma zasięg tylko w 75 proc.

- Gdy podpisywałem umowę nikt mnie nie uprzedził, że mogę mieć takie kłopoty! - denerwuje się pan Waldemar. - Internet jest mi potrzebny do prowadzenia działalności.

Kilka razy składał u operatora reklamacje. Ale nic nie wskórał.

To nie ich sprawa?

Firma Polkomtel stoi na stanowisku, że wywiązała się z zawartej umowy. Bo dokonała aktywacji karty SIM i świadczy usługi na terenie objętym zasięgiem sieci Plus.

- Jakość sygnału zależy nie tylko od obecności stacji bazowych i ich parametrów technicznych, ale także od ukształtowania terenu - tłumaczy w piśmie do klienta Anna Nowierska, konsultant Polkomtel S.A. - Zgodnie z regulaminem nasza firma świadczy usługi w zakresie istniejących możliwości technicznych.

Jak się okazało, mieszkaniec Grzędzic takie możliwości miał krótko. I teraz nie zamierza popuścić operatorowi. Jego sprawą zajął się stargardzki rzecznik konsumentów. Jego zdaniem, całkowitą winę za tę sytuację ponosi firma Polkomtel.

- Operator ignoruje przedmiot reklamacji jakim jest brak zasięgu - uważa Edyta Domińczak, rzecznik konsumentów. - Klient ponosi szkodę, bo nie korzysta z usługi, za którą przecież płaci. Nie poinformowano go o możliwości braku zasięgu.

Rzecznik wniósł o zapewnienie klientowi sygnału bądź rozwiązanie umowy, bez konieczności płacenia kary. Ale Polkomtel nie chciał polubownie załatwić sprawy.

- Nie ma podstaw do zmiany naszego stanowiska - informuje Mariusz Stępień, specjalista ds. reklamacji - Dane dotyczące zasięgu mają jedynie charakter informacyjny i nie są elementem oferty handlowej.

Sąd polubowny nie pomógł

Mieszkaniec Grzędzic domaga się zwrotu 1500 zł z tytułu zapłaconego abonamentu. U operatora zrozumienia jednak nie znalazł. Z wnioskiem o rozpatrzenie sporu zwrócił się do stałego polubownego sądu konsumenckiego w Warszawie, działającego przy prezesie urzędu komunikacji elektronicznej. Ten nie zajął się jednak tą sprawą i wniosek zwrócił. Mieszkańcowi Grzędzic pozostaje jeszcze dochodzenie swoich roszczeń przed sądem powszechnym.

- Nie odpuszczę - zapewnia Waldemar Szczęsny. - Wiem, że podobny problem mają inne osoby. Nie rozumiem dlaczego mam płacić za coś, z czego w ogóle nie korzystałem.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 6

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

p
plus

nigdy plus. tylko kasa i nic wiecej.najgorsza siec i obsluga klienta. z całą rodzina przenosimy sie do innej sieci

C
Cheshire_cat

Powiem tak - nie wiem czego ludzie się Spodziewacie po necie drogą radiową. Są dni kiedy chodzi jak marzenie, a są dni gdy chce się go wyrzucić przez okno. Po drugie trzeba jeszcze słuchać co konsultant do ciebie mówi, bo pod 601101101 gdzie dzwoniłem, szybko i fachowo mi konsultanci pomogli. Po trzecie należy się podpytać jaki zasięg jest w twojej okolicy, bo co z tego,że miałbyś najnowszy modem hsupa czy hsdpa, skoro będziesz w zasięgu edge'a? Myślenie nie boli... Zastanów się człowieku najpierw nad tym co bierzesz,a potem dopiero kup. Reklamy to nie wszystko...

l
linea

Nigdy więcej iPlusa, konsultantki to dno, nie wiedzą nawet jak zainatalować to g...no, z pomoca informatyka jakos dzialal, ale ta "oszalamiajaca" predkosc, nigdy więcej, na szczescie konczy mi sie umowa za 2 miesiace, nie chce miec nic wspolnego z ta firma, mam nadzeję, że nie będą robili problemów w związku z rozwiązaniem umowy, bo z nimi nigdy nic nie wiadomo, nie wiedza co zrobic ,żęby dzialalo, a kase wiedza jak brac. Dziadostwo.

K
Karol

No z pewnoscia takie rzeczy sa sporadyczne.ja tam nie moge złego słowa powiedzec bo u mnie iPlus sprawdza sie w 100 proc.czy to z zasiegiem czy z predkościa netu.

T
Tomek

ale z Erą.I zastanawiałem się ostatnio, czy nie skorzystać z usług Plusa

d
dmechanik

Ja podpisałem umowę na usługę iPlus we wrześniu 2005 w salonie w Szczecinie. Okazało się po przyjeździe do domu, że Pani konsultantka w salonie zapomniała włożyć mi do zestawu kartę SIM (włożyła ją bez mojej wiedzy do dokumentów zostających w salonie, w momencie gdy byłem opłacić należność w kasie). Następnie przez 3 pełne dni Internet po prostu nie działał. Po licznych interwencjach w BOK i u Pani konsultantki dowiedziałem się, że zostsała mi sprzedana usługa pomimo tego, że aktywacja była niemożliwa. Ale cóż. Sztuka jest sztuka. Panią konsultantkę interesowało tylko podpisanie kolejnej umowy a nie dobro klienta. NIGDY WIĘCEJ PLUS GSM!!!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3