Od otwarcia obwodnicy dla ruchu w roku 2007 zginęło na niej w wypadkach drogowych 14 osób. Większość tych zdarzeń to były zderzenia czołowe. Dlatego zdecydowano się na zastosowanie tego niestandardowego rozwiązania. Po powstaniu barier linowych wielokrotnie dochodziło do najechania na nie, jednak za każdym razem bariera zabezpieczała przed zjechaniem na przeciwny pas ruchu i zderzeniem.
Rozwiązaniem docelowym w tym miejscu jest budowa II jezdni tej obwodnicy. W dniu 12 października tego roku został ogłoszony przetarg na jej realizację. W przetargu wpłynęły już wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Inwestycja zostanie ukończona najpóźniej na początku 2020 roku. Do tego czasu o bezpieczeństwo na tym odcinku dalej będą dbały bariery linowe, które zdążyły już udowodnić swoją skuteczność.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?