MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Police: trudny rok przed SPPK

Piotr Jasina
Dziesiątki tysięcy pasażerów korzystających z usług SPPK, to dowód na to, iż spółka jest potrzebna społeczności Polic i Szczecina - podkreśla optymistycznie prezes spółki Kazimierz Trzciński.
Dziesiątki tysięcy pasażerów korzystających z usług SPPK, to dowód na to, iż spółka jest potrzebna społeczności Polic i Szczecina - podkreśla optymistycznie prezes spółki Kazimierz Trzciński. Tomasz Łój
Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne czeka bardzo trudny rok. Spółka natychmiast powinna wymienić 8 autobusów, pozostałe są bardzo awaryjne.

Dodatkowo firmę pogrąża bardzo niekorzystna dla SPPK umowa z Zarządem Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie, dotycząca opłat za usługi.

- Spółka przechodzi bardzo trudny okres - przyznaje Kazimierz Trzciński, prezes Szczecińsko-Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Policach. - Rozpoczęliśmy wdrażanie programu naprawczego. Najważniejszy będzie jednak przyszły rok. Mamy zapewnienie udziałowców, gminy Police i Szczecina, że dokapitalizują spółkę w sumie 4 mln zł. Najpóźniej do czerwca 2009 roku kapitał SPPK ma być zwiększony o ponad 2,5 mln zł.

Pieniądze zostaną wykorzystane przede wszystkim na spłatę wcześniejszych zobowiązań leasingowych spółki związanych z zakupem nowych autobusów. Niestety, stan taboru przewoźnika jest zły.

- Powinniśmy natychmiast wymienić 8 autobusów - mówi Trzciński. - Awaryjność dużej część pozostałych autobusów też jest duża. W sumie posiadamy 58 pojazdów.

W obecnej sytuacji spółki trudno jednak myśleć o nowych zakupach. Przynajmniej do czasu, kiedy spółka nie wynegocjuje nowych stawek za usługi z Zarządem Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie. Obowiązująca do 2016 roku umowa jest bardzo niekorzystna dla SPPK. Spółka po prostu dopłaca do interesu. Trwanie w takiej sytuacji wydaje się rzeczą absurdalną.

Niestety, Szczecin nie chce się zgodzić na zmianę stawek. Dla ZDiTM są bowiem korzystne. Nie chcą płacić więcej.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że sprawa ma znaleźć rozwiązanie w sądzie.
Prezes SPPK jednak nie potwierdził nam tych informacji.

- Stawki za wozokilometr są rzeczywiście nie do utrzymania, i musimy coś z tym zrobić - przyznał tylko. - Powinny być urealnione, dostosowane do rynku, cen paliw i wielu innych czynników. Jakieś rozwiązanie znajdziemy, cały czas o tym rozmawiamy z ZDiTM oraz przedstawicielami Szczecina.

Z linii obsługiwanych przez SPPK korzysta dziennie ponad 50 tysiące pasażerów, rocznie - ponad 16 mln. Ponad 80 procent wpływów SPPK, to pieniądze właśnie od Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie za obsługę wspólnej komunikacji Polic i Szczecina.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński