reklama

Związkowcy Solidarności Bulk Cargo żądają od wojewody zwolnienia prezesów portu

Marek RudnickiZaktualizowano 
Związkowcy Solidarności z Bulk Cargo są zdesperowani i żądają od wojewody, aby zwolnił obecny zarząd Zarządu Portów Morskich Szczecin i Świnoujście za działanie na szkodę polskiej firmy Sebastian Wołosz
Pracownicy portowej spółki Bulk Cargo Port Szczecin wręczą prezesowi Zarządu Portów Morskich Szczecin i Świnoujście petycję. A po tym pojadą do wojewody z żądaniem odwołania całego zarządu.

- W petycji do prezesa żądamy wycofania się ZMPSiŚ z decyzji, które podjęli wobec nas i podpisania z naszą firmą umowy na 30 lat - mówi Ryszard Skulski, przewodniczący zakładowej komisji związkowej NSZZ „Solidarność”.

Związki do tak drastycznych kroków zmusiła decyzja zarządu portów wymawiająca Bulk Cargo dzierżawę wszystkich użytkowanych do tej pory dziewięciu nabrzeży. W praktyce bowiem taka decyzja oznacza upadek jedynej polskiej spółki portowej i pozbawienie pracy 400 pracowników.

Protestowali już w roku ubiegłym, gdy port zażądał od spółki opuszczenia pięciu nabrzeży. Po proteście ZMPSiŚ wycofał się z decyzji, a następnie to samo zrobił wobec trzech nabrzeży.

ZOBACZ TEŻ:

- Rozmawiałem w czerwcu 2018 r. z ministrem gospodarki morskiej Markiem Gróbarczykiem i przy świadkach obiecał mi solennie, że zarząd portów podpisze z nami umowę - mówi Ireneusz Bielczuk, członek komisji zakładowej Solidarności. - Do dziś umowa nie została podpisana, a wręcz wymówiono nam dzierżawę wszystkich nabrzeży. Jaka jest wiarygodność pana ministra?

I dodaje: Zarząd portów chce wystawić nabrzeża na przetarg. Nas, polskiej spółki, nie stać na stanięcie w szranki z bogatymi zagranicznymi przedsiębiorstwami. Dlatego żądamy od wojewody odwołania tego zarządu, który dąży do likwidacji polskiej spółki. Oni mają swoje „dziwne” interesy.

Spółka w marcu osiągnęła rekordowe obroty, największe od dziesięciu lat. Obsłużono 76 statków (w tym 58 masowców i 18 drobnicowców) i przeładowano ponad 500 tys. ton towarów. Zarząd portów zyskał na tej aktywności Bulk Cargo 1,2 mln zł.

Perspektywy, gdyby nie obecne komplikacje, są jeszcze lepsze. W 2017 r. firma przeładowała 3,8 mln ton, w rok później 4,7 mln ton, a szacowany przeładunek w 2019 r. to ponad pięć milionów ton.

- Cały czas rozmawiamy z zarządem portu na temat nowej umowy dzierżawy nabrzeży - mówi Wojciech Pysiak, wiceprezes ds. technicznych Bulk Cargo. - Port chciałby nasz teren podzielić na mniejsze spółki, a to się nie da. Bo nasza siła polega właśnie na integralności tego terenu, tych 80 hektarów na dziewięciu nabrzeżach. Niepewną dziś sytuacją zaniepokojeni są nie tylko pracownicy, ale też kontrahenci. Źle by było, nie tylko dla nas, ale i finansów całego portu, gdyby się wycofali. Tak więc cierpliwie negocjujemy nową stawkę portową. Na razie nie ma ze strony portu żadnej propozycji. Do tego trzeba wziąć pod uwagę, że nasza spółka łożyła na utrzymanie infrastruktury, torów kolejowych, poddźwigowych, nabrzeży etc. , co pomagało finansowo całemu portowi.

Zadaliśmy pytanie zarządowi portów o konflikt, ale nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

- Prezesi portów podczas oficjalnych spotkań tłumaczą nam, że ktoś, kto przyjdzie na te nabrzeża po Bulk Cargo, będzie robił więcej i lepiej niż my - mówi przewodniczący Skulski. - Zagadką pozostaje, skąd ten ktoś weźmie od ręki sprzęt i ludzi. Po opuszczonym przez nas nabrzeżu Huk, gdzie nas wyrzucono, mimo zapowiedzi portu, nadal nikt nie przyszedł.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Nauczycielka ze Szczecina bohaterką fake newsa

POLECAMY: Szczecin na trzy głosy. Komentujemy najważniejsze wydarzenia marca w Szczecinie

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 12

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

a
amz

A gdzie podziała się ta patriotycznie nastawiona cześć narodu, ten pierwszy sort z Jarosławem?

N
Na luzie

Czyli podstawową działalność dla gospodarki kraju będzie pełniła zagraniczna firma ? No brawo dla ZPMSiŚ :-)
Minie 5 lat, po polskich firmach nie będzie śladu to i stawki za dzierżawę spadną do tych z lat 90 i nikt się czepiać nie będzie. Ale co tam, w Szczecinie nie takie cyrki już były tak że Panie Słaboszewski może Pan działać bez strachu ;-)

A
Anty

Patriota kup se koło i wypierdol se w czoło

G
Gość

Będą zwolnienia już nie długo czy to będzie młody pracownik czy zdary

G
Gość

Nikol

G
Gość

Przyszedł szemrany biznesmen, który łakomie spojrzał na tereny Bulkcargo. Wszystko zrobione, tylko wejść i działać. Dogadał się z prezesem zarządu portu, uiścił odpowiednią 'kopertę' pod stołem i nagle okazuje się, że po tylu latach BC jest niewydajne - największa spółka portowa o największych obrotach. Z nabrzeżem Huk też było 'dogadane' ale jak się okazało ku zdziwieniu Zarządu, że Bulkcargo oddało nieuzbrojony teren, to nagle tek Ktoś zrezygnował. To nie sprawka PO czy PIS tylko podejrzanych powiązań Zarządu, a gadanie głupot w mediach to tylko przykrywka i oficjalny pretekst.

P
Patriota

Do Mieszkańca, czytanie ze zrozumieniem to chyba nie jest Twoją domeną.... O tym właśnie napisałem. Niezależnie z czyjego nadania jest zarząd portu to zdrowa konkurencja nikomu nie zaszkodzi... No chyba, że związki w bulk cargo chcę aby było tak jak w Korei Płn...
btw w na terenie portu działają inne spółki pracownicze i oni dziwnie nie prostestują

M
Mieszkaniec

Widzę ze komentujący wiedzą o co chodzi i są w temacie. Szczególnie Patriota który nawet nie wie ze zarząd portu jest z nadania pis, ale co tam grunt cos nawrzucac

P
Patriota

Do Polaka, prezesi w porcie to z nadania PIS to o jakiej PO Ty geniuszu piszesz ?

P
Polak

Co do komentarzu tzw,Patryioty,jesteś głupi jak but z lewej nogi co możesz wiedzieć o co chodzi.To kolesie zPO próbują rozwalić jeszcze panstwowy zakład Pracy .Ręka rękę myje.

P
Portowiec

Skoro bulk cargo robi tyle przeładunków to zapewne nie będzie problemu aby firma stanęła do przetargu/konkursu i zaoferowała najlepszą cenę. Z pożytkiem dla portu i dla samej siebie.

P
Patriota

Hahaha... Co niby bulk cargo ma mieć wycięta konkurencję rękoma prezesów portu ? To nawet nie komuna, to bezczelna prywata, typowe dla związkowców podejście- kosztem innych ich ma być dobrze. A może konkurencja przejmie tych 400 pracowników i przyniesienie większe zyski dla portu niż bulk cargo ? Może zapłacą więcej za dzierżawę niż te marne kilkanaście groszy, które teraz płaci bulk cargo ? Ten protest to skandal !!!!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3