Na razie jest niemal gotowy po stronie polskiej odcinek zachodniopomorski (to nasza trasa szybkiego ruchu S-3) i w trakcie budowy lubuski. Dolno-Śląski ciągle jest w powijakach. Po stronie chorwackiej droga dociągnięta już została do granicy z Węgrami.
Chorwacja już wkrótce ma stać się przy dużym poparciu Polski członkiem Unii Europejskiej. Razem oba państwa chcą wywrzeć nacisk na Czechy, by i tam rozpoczęto realizację Korytarza.
- To jest po prostu duży biznes dla naszych województw, jak również dla każdego na jego trasie - tłumaczył wspólne dążenia obu województw ambasador Ivan Del Vechio. - Taki korytarz, to międzynarodowy transport ze Szwecji na Bałkany.
Gościom zaprezentowano też ofertę inwestycyjną (w Chorwacji działa już wiele polskich firm i marin) i potencjał gospodarczy naszego województwa. Wkrótce zostanie podpisana umowy o współpracy między Województwem Zachodniopomorskim a Żupanią Primorsko-Goranską.
Dziś zwiedzili również Goleniowski Park Przemysłowy, budowę w Świnoujściu terminalu LNG oraz spotkali się z prezesem Zarządu Portów Morskich Szczecin i Świnoujście. Jutro obejrzą lotnisko w Goleniowie, a po południu wezmą udział w debacie w Muzeum Narodowym w Szczecinie.
- Mamy bardzo podobne położenie, tj. na zachodzie kraju, mamy porty, mamy też terminale LNG i wspólną chęć zbliżenia naszej współpracy - mówił żupan, profesor Vidoje Vujić. - Nie wolno też zapominać o turystach, którzy już dziś po Niemcach. Austriakach i Włochach są najliczniejszą grupą wypoczywającą u nas. Korytarz umożliwiłby nie tylko lepszy transport towarów i zysk dla obu rejonów, ale również ułatwiłby dojazd Polaków na Chorwację i Chorwatów do Polski.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?