Zostali bez grosza

Monika Stefanek, 18 marca 2006 r.
Pani Agnieszka Lam wraz z mężem wpłaciła do tzw. wpłatomatu swoje ostatnie oszczędności. Teraz nie ma za co kupić jedzenia ani opłacić rachunków.
Pani Agnieszka Lam wraz z mężem wpłaciła do tzw. wpłatomatu swoje ostatnie oszczędności. Teraz nie ma za co kupić jedzenia ani opłacić rachunków. Tomasz Łój
Automat mBanku, do którego wpłaca się pieniądze, uległ awarii. 1500 zł, które wpłacili właśnie państwo Lamowie ze Szczecina, nie trafiło na konto. Rodzina znalazła się w dramatycznej sytuacji finansowej.

W poniedziałek, 13 marca, około godz. 18.00 pani Agnieszka i Tomasz Lam ze Szczecina postanowili wpłacić 1500 zł na konto mBanku. Skorzystali z tzw. wpłatomatu w Galaxy.

Nastąpiła awaria

- Na nasze nieszczęście, po przyjęciu przez maszynę karty i gotówki, system zawiesił się. Trwało to około dwóch minut, po czym na ekranie wrócił normalny obraz, a wpłatomat oddał kartę - opowiada Tomasz Lam. - Nie wydał żadnego pokwitowania.

Małżeństwo pojechało natychmiast do domu, by telefonicznie zgłosić reklamację. Konsultant miał dopisać na zgłoszeniu, że sprawa jest pilna.

- To były nasze wszystkie oszczędności - mówi pan Tomasz. - Mamy dwoje małych dzieci. Jak wytłumaczyć im, że nie dostaną mleka czy jedzenia? Nie mamy skąd pożyczyć pieniędzy.

Za coś trzeba żyć

MBank podczas kolejnej interwencji poinformował małżeństwo, że na rozpatrzenie reklamacji bank ma 30 dni. Sytuacja państwa Lamów stała się dramatyczna. Do domu przychodzą kolejne rachunki, a małżeństwo nie ma ich za co zapłacić. Rodzice zmuszeni byli poprosić dyrektorkę przedszkola, do którego uczęszcza starsze dziecko, o przesunięcie terminu zapłaty.

- Telekomunikacja czy operator kablówki nie będą jednak czekać. Wyłączą sygnał i koniec - żali się pan Tomasz. - Mija czwarty dzień od wniesienia reklamacji, a my nie mamy za co kupić jedzenia i reszty potrzebnych do życia rzeczy.

Pośpiech wskazany

Pan Tomasz pracował kiedyś jako informatyk w innym banku.

- Z doświadczenia wiem, że procedura przewiduje zliczenie gotówki w maszynie i porównanie jej z wydrukiem - mówi nasz Czytelnik. - Trwa to maksymalnie kilka godzin, chyba że odłożono sprawę ad acta, bo po co się śpieszyć, skoro bank ma 30 dni...

O wyjaśnienie sprawy poprosiliśmy rzecznika prasowego mBanku. Okazało się, że o całej sprawie już wie.

- Kontaktowałam się już z państwem ze Szczecina - mówi Paulina Rutkowska, rzecznik prasowy mBanku. - Obsługą wpłatomatów zajmuje się firma zewnętrzna. Mam nadzieję, że jeszcze dzisiaj otrzymamy raport i pieniądze wrócą na konto.

Najnowsze informacje o epidemii koronawirusa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3