- Niestety nie wszyscy zachowują się odpowiedzialnie: omijają rogatki, wjeżdżają na tory pomimo czerwonego sygnału - mówi Bartosz Pietrzykowski z PKP Polskich Linii Kolejowych. - Chcemy przypomnieć o podstawowych zasadach bezpieczeństwa wraz z początkiem majówki.
Wraz z początkiem maja ruch na drogach będzie większy.
Kierowca, który ryzykuje życiem nie ma szans z pociągiem. Droga hamowania rozpędzonego pociągu wynosi nawet 1300 m, czyli – obrazowo rzecz ujmując – 13 długości boiska piłkarskiego. Maszynista nie będzie w stanie zatrzymać lokomotywy, jeśli na torowisku nagle pojawi się pojazd – niezależnie od tego, czy będzie to karetka na sygnale, radiowóz policyjny, wóz strażacki czy zwyczajny samochód.
W sytuacjach niebezpiecznych przyda się żółta naklejka, która znajduje się na rogatkach lub po odwrotnej stronie krzyża św. Andrzeja.
Jest na niej podana dziewięciocyfrowa liczba. Kiedy kierowca samochodu w wyniku brawury lub nieprzestrzegania przepisów utknie pomiędzy rogatkami albo jego pojazd zostanie unieruchomiony na przejeździe kolejowo-drogowym, każda sekunda jest na wagę złota.
Żółta Naklejka na przejeździe kolejowym. Jak to działa w praktyce?
- Kierowca dzwoni na numer alarmowy 112, zgłasza zagrożenie i podaje indywidualny numer identyfikacyjny przejazdu, znajdujący się na Żółtej Naklejce.
- Operator 112 dzwoni do ekspozytury PKP Polskich Linii Kolejowych S.A..
- Ekspozytura wydaje polecenie wstrzymania ruchu lub ograniczenia prędkości pociągów.
- Zostaje wstrzymany ruch / wprowadzone ograniczenie prędkości pociągów w obrębie właściwego przejazdu, dzięki informacjom podanym na Żółtej Naklejce.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?