reklama

Zobacz, jak się zmienia stacja Szczecin Główny. Trwa przebudowa dworca [ZDJĘCIA, WIDEO]

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Zaktualizowano 
Do końca przyszłego roku mają zakończyć się prace przy modernizacji dworca. Jak zapewnia inwestor PKP PLK, nie ma opóźnień w inwetycji. To, co widać na pierwszy rzut oka to koniec prac przy 2. peronie.

Z końcem sierpnia został oddany do eksploatacji kolejny peron na stacji Szczecin Gł. Zakończyły się zasadnicze prace na peronie nr 2. Zyskał on antypoślizgową nawierzchnię, wyposażoną w ścieżki naprowadzające, dedykowane osobom niedowidzącym i niewidomym. Pasażerowie mogą korzystać z nowych ławek. Jest oświetlenie, zegary i informacja pasażerska. Dzięki zamontowanym kamerom łatwiej można zapewnić pomoc pasażerom.

Wykonawca szykuje zadaszenie schodów, które zostanie zamontowana wraz z zadaszeniem nad „starą” kładką. Budowana jest winda, która ułatwi dojście ze „starej” kładki na peron. Windy zostaną uruchomione po zakończeniu modernizacji „starej” kładki. Zmodernizowano tory w obrębie peronu. Jeden z nich wydłużono, dzięki temu pociągi mogą jeździć w stronę Szczecińskiego Portu Centralnego.

Od 7 września wykonawca pracuje na peronie nr 1 w miejscu, gdzie będzie nowa wiata. Na czas prac peron nr 1 jest częściowo wyłączony z obsługi pasażerskiej. W połowie września br. zaplanowane są prac na peronie nr 3. Będzie łącznik między kładkami (nową i starą), który ułatwi poruszanie się po stacji. Peron zostanie zadaszony i będzie dostosowany do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się. W trakcie prowadzonych prac peron nie będzie dostępny dla pasażerów. Prace nie ograniczają ruchu pociągów. Na stacji wprowadzono dodatkowe oznakowania dojść. Zapewnia to bezpieczną obsługę pasażerów. Montaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym zwiększy bezpieczeństwo w ruchu pociągów.

Inwestycja jest kontynuacją modernizacji stacji w latach 2014 – 2016, prowadzonej wspólnie z PKP S.A. Jej zakres obejmował wtedy przebudowę kompleksu budynku dworca, budowę kładki nad peronami nr 1, 2 i 3 łączącą ul. Owocową z dworcem oraz modernizację peronów nr 1 i 4 z budową nowej wiaty na peronie nr 4.

Roboty zaplanowano do końca 2019 r. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Jego wartość to ok. 60 mln netto. Kwota dofinansowania wynosi ok. 51 mln zł netto.

TOP 11. Tak wyglądał kiedyś dworzec kolejowy [GALERIA]

TOP 11. Tak wyglądał kiedyś dworzec kolejowy [GALERIA]

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 7

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

l
luket
W dniu 14.09.2018 o 17:08, tak sobie; napisał:

do "luket" : nie rozpedzaj się, bo jeszcze pomyślę,że warto się przeprowadzić do Łodzi:). Na tamten dworzec miliard dał kolega Grabarczyk po znajomości, co nie zmienia faktu,że Łódz, to dziura:)

Porównuję tylko dwa budynki a nie miasta i finansowanie. Na pewno w tym budżecie jaki wydaje się na szczecińską przebudowę można było to zrobić znacznie lepiej architektonicznie. Wielka szkoda bo ten obiekt będzie jedną z "wizytówek" miasta przez kolejne naście lat... 

s
sylka

Tempo pracy szalone. W wakacje czekając na pociąg widziałam, jeden pan pracuje, pięciu nadzoruje... jeden drapał łopatą, a kilku obserwowało bacznie, czy aby dobrze.

e
erka

Modernizacja była potrzebna, ale nie została chyba dobrze przemyślana, przez co dworzec wygląda i będzie jeszcze bardziej wyglądał po niej żałośnie. Dobrze, że zwiększono jego przepustowość poprzez dobudowanie fragmentu toru przy peronie drugim, i że zamontowano windy, ale poza tym - żenada. Stary budynek odcięto od peronów - przez co stracił faktycznie funkcje dworcowe - ale go nie wyburzono. Dobudówka do niego (ten obiekt z długimi schodami ruchomymi w środku) zupełnie architektonicznie do starego dworca nie pasuje, a poza tym sama jest do bólu nudna. Zupełnie jak elewacja CH GALAXY. Pomysł ze skomunikowaniem peronu czwartego przejściem nad peronem trzecim (jako konsekwencja umieszczenia dworca w dobudówce zamiast zbudowania nowego, w pełni funkcjonalnego obiektu w miejscu bliższym dawnej lokomotywowni) razi mnie. W mojej ocenie uwypukli on jeszcze bardziej i utrwali upośledzenie tego czwartego, doklejonego kiedyś do stacji peronu. Obawiam się przy tym, że znowu będzie ona miała banalną formę, która zaczyna już w tym miejscu dominować. 

t
tak sobie;

do "luket" : nie rozpedzaj się, bo jeszcze pomyślę,że warto się przeprowadzić do Łodzi:). Na tamten dworzec miliard dał kolega Grabarczyk po znajomości, co nie zmienia faktu,że Łódz, to dziura:)

l
luket

Cała inwestycja o co najwyżej miernym charakterze architektonicznym. Obiekt w takim stylu nie powinien się pojawić w tak dużym mieście jak Szczecin. Styl jaki prezentuje ta przebudowa nawiązuje do rozwiązań z przed kilkunastu lat. Dworzec powinien być jedną z wizytówek miasta a ilekroć tam jestem całość kojarzy mi się z prowincją. Proszę zobaczyć jak wyglądają dworce w innych miastach wojewódzkich - Wrocław, Łódź itd. 

a
ala66

"na pierwszy rzut oka" - o wstępnej, pochopnej ocenie. Ludzie czy nie możecie zajrzeć do słownika i sprawdzić znaczenie używanego związku? Na pierwszy rzut oka myślałam, że to koniec peronu a to był początek. Jak zwykle mistrzowskie dziennikarstwo GS24.

b
bilet

Wszystko ładne,nowe tylko szkoda że...architekt nie przewidział zadaszenia nad torami (daszek nad dachami peronów ); tak jak kiedyś , tak i na nowych peronach podczas deszczu czy śniegu nadal będzie trzeba się ściskać przy środkowych filarach !!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3