Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zobacz, jak się zmienia stacja Szczecin Główny. Trwa przebudowa dworca [ZDJĘCIA, WIDEO]

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Do końca przyszłego roku mają zakończyć się prace przy modernizacji dworca. Jak zapewnia inwestor PKP PLK, nie ma opóźnień w inwetycji. To, co widać na pierwszy rzut oka to koniec prac przy 2. peronie.

Z końcem sierpnia został oddany do eksploatacji kolejny peron na stacji Szczecin Gł. Zakończyły się zasadnicze prace na peronie nr 2. Zyskał on antypoślizgową nawierzchnię, wyposażoną w ścieżki naprowadzające, dedykowane osobom niedowidzącym i niewidomym. Pasażerowie mogą korzystać z nowych ławek. Jest oświetlenie, zegary i informacja pasażerska. Dzięki zamontowanym kamerom łatwiej można zapewnić pomoc pasażerom.

Wykonawca szykuje zadaszenie schodów, które zostanie zamontowana wraz z zadaszeniem nad „starą” kładką. Budowana jest winda, która ułatwi dojście ze „starej” kładki na peron. Windy zostaną uruchomione po zakończeniu modernizacji „starej” kładki. Zmodernizowano tory w obrębie peronu. Jeden z nich wydłużono, dzięki temu pociągi mogą jeździć w stronę Szczecińskiego Portu Centralnego.

Od 7 września wykonawca pracuje na peronie nr 1 w miejscu, gdzie będzie nowa wiata. Na czas prac peron nr 1 jest częściowo wyłączony z obsługi pasażerskiej. W połowie września br. zaplanowane są prac na peronie nr 3. Będzie łącznik między kładkami (nową i starą), który ułatwi poruszanie się po stacji. Peron zostanie zadaszony i będzie dostosowany do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się. W trakcie prowadzonych prac peron nie będzie dostępny dla pasażerów. Prace nie ograniczają ruchu pociągów. Na stacji wprowadzono dodatkowe oznakowania dojść. Zapewnia to bezpieczną obsługę pasażerów. Montaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym zwiększy bezpieczeństwo w ruchu pociągów.

Inwestycja jest kontynuacją modernizacji stacji w latach 2014 – 2016, prowadzonej wspólnie z PKP S.A. Jej zakres obejmował wtedy przebudowę kompleksu budynku dworca, budowę kładki nad peronami nr 1, 2 i 3 łączącą ul. Owocową z dworcem oraz modernizację peronów nr 1 i 4 z budową nowej wiaty na peronie nr 4.

Roboty zaplanowano do końca 2019 r. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Jego wartość to ok. 60 mln netto. Kwota dofinansowania wynosi ok. 51 mln zł netto.

TOP 11. Tak wyglądał kiedyś dworzec kolejowy [GALERIA]

Tak wyglądał pierwszy dworzec (litografia z 1866 roku)

TOP 11. Tak wyglądał kiedyś dworzec kolejowy [GALERIA]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński