Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zmodernizują elewator Ewa. Mają wzrosnąć przeładunki

Piotr Jasina [email protected]
Na wzrost przeładunków w szczecińskim porcie oprócz modernizacji elewatora wpłynie również pogłębienie toru wodnego Szczecin -Świnoujście do 12,5 m. Będą mogły tu zawijać większe jednostki
Na wzrost przeładunków w szczecińskim porcie oprócz modernizacji elewatora wpłynie również pogłębienie toru wodnego Szczecin -Świnoujście do 12,5 m. Będą mogły tu zawijać większe jednostki Sebastian Wołosz
Duńska firma Copenhagen Merchants Holding będzie dzierżawić w szczecińskim porcie przez najbliższe 30 lat elewator zbożowy Ewa

Zdaniem Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, oferta duńskiej firmy była najkorzystniejsza z 3 propozycji dzierżawy, które wpłynęły. Rada Nadzorcza spółki zatwierdziła ten wybór.

Decydujące były nie tylko warunki ekonomiczne (miesięczny czynsz 174 tys. zł), ale również zagwarantowanie odpowiedniego poziomu przeładunków towarów - informuje Monika Woźniak-Lewandowska z ZMPSiŚ. -Copenhagen Merchants - to firma handlowa, działająca od 30 lat na rynku usług brokerskich związanych z handlem zbożem, paszami i biomasą.

Siłę duńskiej spółki stanowi kompleksowa obsługa. Współpracuje z firmami świadczącymi usługi shippingowe, spedycyjne, dokerskie, składowania, celne i laboratoryjne. Uzupełnia to doskonale funkcjonującą logistyką. Copenhagen Merchants swoją aktywność opiera na trzech głównych branżach: energetycznej, zbożowej i przetwórstwie spożywczym. Jej sieć terminali zbożowych w Danii, Polsce i na Łotwie pozwala na przyjęcie około pół miliona ton.

Modernizacja i uruchomienie elewatora "Ewa" to nie pierwsza inwestycja Duńczyków w Polsce. Są udziałowcem w Gdańskim Terminalu Masowym i terminalu zbożowym w Baniach nieopodal Szczecina.
Elewator "Ewa" wybudowano na początku XX wieku. W rekordowym 2005 roku elewator przeładował aż 983,9 tys. ton zbóż i śrut. Infrastruktura umożliwia przeładunek z wykorzystaniem wszystkich dostępnych środków transportu, tj. statek, kolej i samochód. Ponadto przylegające doń nabrzeże Zbożowe przeszło gruntowny remont, zaś od podstaw wybudowano nowe nabrzeże Niemieckie. Po uruchomieniu elewatora przeładunki w porcie w Szczecinie wzrosną o ok. 350-375 tys. ton rocznie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński