Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zmienili rozkład i utrudnili życie pasażerom

Marek Jaszczyński
Pasażerowie narzekają na przepełnione, poranne kursy z Polic do Szczecina. Urzędnicy powołując się na wyniki badań podają, że kursy były tylko w połowie zapełnione.
Pasażerowie narzekają na przepełnione, poranne kursy z Polic do Szczecina. Urzędnicy powołując się na wyniki badań podają, że kursy były tylko w połowie zapełnione. Sebastian Wołosz
Czy kursy linii autobusowej 107 nie powinny zostać skorygowane? Chodzi o poranne kursy z Polic do Szczecina.

Konkretnie chodzi o brak jednego kursu na linii 107, chodzi o dodatkowy kurs pomiędzy godz. 8.30 a godz. 9 w dni powszednie. Po zmianach wprowadzonych na polickich liniach, od marca wypadł jeden kurs, natomiast pojawił się dodatkowy kurs na tej linii, który odchodzi z Polic o godz. 22.50.

- Oczywiście uważam, że jeden kurs mniej pomiędzy godzinami 8 a 9 jest akceptowalną ceną za zapchanie dziury po 22.30, ale ludzie już się skarżą, że ten jeden kurs mniej rano powoduje, że reszta kursów już na Mścięcinie jest zapchana - zauważył internauta na forum "Komunikacja Miejska Szczecin".

Innego zdania jest jednak Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego, powołując się przy tym na wyniki liczenia pasażerów komunikacji miejskiej z jesieni ubiegłego roku.

- Na podstawie badań potoków (jesień 2011 r.) między godz. 8.30 a godz. 9.00 na linii 107 nie stwierdzono przepełnień autobusów - mówi Marta Kwiecień - Zwierzyńska z ZDiTM. - Maksymalne napełnienie nie przekraczało 72 osób w autobusie i dotyczyło odcinka Komuny Paryskiej - pl. Rodła. Na odcinku Police osiedle Chemik - Komuny Paryskiej tj. na odcinku 80 procent trasy tego autobusu, napełnienie nie przekraczało 50 osób w pojeździe. Na linii 107 kursują autobusy przegubowe, które posiadają ponad 40 miejsc siedzących i ponad 60 stojących.

Przypomnijmy, że liczenie pasażerów kosztowało nas ponad 288 tysięcy złotych.
Raport posłuży do oceny komunikacji miejskiej pod kątem dostosowania oferty przewozowej do występujących potrzeb przewozowych.

- Chodzi o lepsze dopasowanie pojemności taboru do występujących potoków, weryfikowanie częstotliwości kursowania pojazdów i szacowanie efektywności funkcjonowania linii - dodaje Marta Kwiecień - Zwierzyńska.

Pomiary polegały na dokładnym liczeniu pasażerów wsiadających i wysiadających na każdym przystanku oraz znajdujących się wewnątrz pojazdu po ruszeniu z przystanku. Badań nie przeprowadzało się w poniedziałki i piątki w święta państwowe oraz w dni kiedy odbywają się masowe uroczystości okolicznościowe.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński