Zmiany w SPP w Szczecinie. Pierwsza dotyczy abonentów, a druga właścicieli aut hybrydowych

Mariusz Parkitny
Mariusz Parkitny
Udostępnij:
Choć nowa Strefa Płatnego Parkowania w Szczecinie zacznie działać od 31 marca 2021, to już 12 listopada weszły w życie dwie ważne zmiany dla kierowców.

Pierwsze zmiany w SPP w Szczecinie

Od czwartku, 12 listopada nie ma już możliwości zakupu w Strefie Płatnego Parkowania w Szczecinie abonamentów na zapas, czyli na kolejne lata.

Abonamenty roczne będą sprzedawane jeszcze do 31 marca 2021 r., ale tylko na rok (czyli maksymalnie do 31 marca 2022 r.) bez możliwości zakupienia ich na lata kolejne, np. na 2023 rok, czy kolejne.

Ma to związek z tym, że od 31 marca przyszłego roku w ogóle nie będzie abonamentów rocznych, które zdaniem władz miasta nie sprawdziły się, bo kierowcy blokowali nimi miejsca postojowe i uniemożliwiają rotację.

- To dlatego, że wielu kierowców posiadających takie abonamenty stawia auta w strefie na wiele godzin, a nawet dni dni i nie ma to nic wspólnego z rotacją pojazdów w centrum miasta, do czego dążymy - wyjaśniał Paweł Adamczyk, szef wydziału gospodarki komunalnej szczecińskiego magistratu.

Osoby, które już kupiły abonamenty nie muszą się martwić. Pozostają ważne.

- Abonamenty, opłaty zryczałtowane oraz pozwolenia na postój ze stawką zerową zakupione przed wejściem w życie uchwały, zachowują swoją ważność - wyjaśnia Wojciech Jachim z NIOL, zarządcy SPP.

ZOBACZ TEŻ:

Jak nie abonament roczny, to co?

W miejsce abonamentów rocznych, dostępne będą abonamenty miesięczne. Ale uwaga - tylko dla mieszkańców Szczecina lub firm, które mają siedzibę w naszym mieście.

Dla kierowców i firm ze Szczecina:

  • W strefie A abonament miesięczny będzie kosztował 240 zł,
  • w strefie B - 150 zł.

Dla wszystkich kierowców bez względu na miejsce zamieszkania propozycją będzie abonament okresowy trwający od 1 do 23 dni:
w strefie A dzień parkowania będzie wart 30 zł,
a w B - 20 zł.

Wyjątek jest dla osób, które zamieszkują na obszarze SPP. Będą mogli wykupić abonament na parkowanie za 360 zł na rok.

ZOBACZ TEŻ:

Od dziś zmienia się też definicja pojazdu z napędem hybrydowym

Uściśla, że chodzi wyłącznie o pojazdy z napędem hybrydowym w rozumieniu ustawy o elektromobilności, tj. hybrydy plug-in. Hybrydy samoładujące, których liczba rośnie najszybciej, będą odtąd traktowane w cenniku SPP jak zwykłe pojazdy, czyli nie będą już korzystały z tańszych opłat (od marca 2021 r.- ryczałt 50 zł miesięcznie).

- Według dotychczasowych przepisów hybrydą był każdy pojazd o napędzie spalinowym i elektrycznym, a co za tym idzie wszyscy właściciele takich pojazdów mogli korzystać z przywileju zakupu opłaty zryczałtowanej na całą strefę za symboliczną cenę 10 zł rocznie. W 2018 roku właściciele hybryd kupili 1 tys. abonamentów, w 2019 już 1,5 tys. Zbyt duża liczba abonamentów i opłat zryczałtowanych spowodowała spadek rotacyjności w strefie niemal do zera. Stąd konieczność ograniczenia dostępności abonamentów na hybrydy - dodaje Wojciech Jachim.

Bez zmian pozostaje standard emisji CO² dla hybryd: do 100g/km.

ZOBACZ TEŻ:

Zmiany w SPP w Szczecinie

SPP w Szczecinie będzie większa i droższa. To już pewne. Zob...

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie