Zmiany w PKP. Do Warszawy taniej, ale dłużej

Piotr Jasina
Już w listopadzie część ekspresów zacznie jeździć jako składy Tanich Linii Kolejowych. Tak się stanie z ekspresem Mewa, jeżdżącym z Warszawy przez Poznań do Szczecina.

PKP Intercity uważa, iż w tej chwili jest zbyt dużo kategorii. Zamierza uprościć system. Docelowo na trasach, które spółka obsługuje, mają kursować tylko pociągi Intercity oraz Tanie Linie Kolejowe.
Przemianowany zostanie ekspres Mewa, który obecnie wyjeżdża z Warszawy o godz. 14.35, a na Dworcu Głównym w Szczecinie jest o godz. 19.58.

- Już od 2 listopada ten pociąg ma jeździć w kategorii połączeń Tanich Linii Kolejowych - przyznaje Ryszard Wowczko, naczelnik szczecińskiego oddziału PKP Intercity. - Będzie zatrzymywał się na dodatkowych stacjach w Sochaczewie, Kole, Wrześni, Szamotułach, Choszcznie. Jego przyjazd przesunie się o 20 minut. pociąg będzie na Dworcu Głównym w Szczecinie o godz. 20.18.

Istotnie zmieni się cena biletów. W tej chwili za ekspres z Warszawy Centralnej do Szczecina Głównego płacimy za bilet drugie klasy 104 zł, w tym 15 zł za miejscówkę.

Za bilet w TLK zapłacimy około 60 zł. Nie wiadomo jeszcze, jakie będą ostateczne rozwiązania w sprawie miejscówek. Niewykluczone, że miejscówki będą tylko w kl. I, a w drugiej - już nie. Ale ta kwestia jest jeszcze dyskutowana. Wielu pasażerów wybierając niższe klasy, też bowiem wolałaby mieć rezerwacje miejsca.

Komentarze są różne. Są głosy, że obniżka cen biletów i wprowadzenie większej liczby połączeń TLK znacząco obniży jakość usług, a spółka straci na dochodach. Nie zrekompensuje sobie bowiem strat większą liczbą pasażerów.

Komunikacja publiczna w krajach starej Unii jest droga, ale zapewnia wysoki komfort pasażerom.
Wspomniane zmiany Intercity wprowadza jeszcze przed nowym rozkładem jazdy, który poznamy 13 grudnia.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Marcin
W dniu 21.10.2009 o 00:13, GośćJA napisał:

Moze i nie jest tragedia czas,ale juz 8miejsc w przedziale zamiast 6 robi roznice... Przynajmniej dla mnie...



Ale w taryfie TLK pierwsza klasa będzie kosztowała mniej więcej tyle, co teraz druga w Ex. Jeśli będziesz chciał nadal mieć 6 miejsc w przedziale, możesz kupić bilet w pierwszej klasie.
M
Mariusz
Najgorsza spółka kolejowa... :/ durnie zamiast dodawać połączenia to je wręcz zabierają... kto wie o "wrześniowych cięciach" ten wie o czym mówie.. zlikwidowali jednye bezpośrednie połącznie WIKING (Szczecin Gł --> Częstochowa) raptem 9 ms-c po przejeciu od PKP PR... brak słów... igrają z podróżnymi i non stop wprowadzają chore zmiany ... na dodatek nie szykuje się nic aby uruchomili jakiś pociąg chodźby przejeźdzajcy przez Szczecin czy Częstochowę... skargi na nic się zdają bo oni i tak mają dobro podróżnych w du***!
G
GośćJA
Moze i nie jest tragedia czas,ale juz 8miejsc w przedziale zamiast 6 robi roznice... Przynajmniej dla mnie...
M
Marcin
Wydłużenie czasu przejazdu o niecałe 20 minut to nie jest tragedia, ale ciekaw jestem, co będzie ze skomunikowaniami. Głównie w Poznaniu do Ziel.
Góry i Głogowa (obecnie na 14 minutach) i w Szczecinie Dąbiu do Kołobrzegu (obecnie na 16 minutach). Dogadają się spółeczki, czy znowu straci pasażer ?
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie