- W dalszym ciągu będą obowiązywać zmiany wprowadzone w poprzednim etapie prac, ale dodatkowo 20 lutego zostaną wprowadzone zmiany w organizacji ruchu - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o.
Co nas czeka?
- Na skrzyżowaniu Matejki - Piłsudskiego na wlocie południowym - czyli w kierunku placu Rodła - ponownie będzie możliwy skręt w lewo z dwóch pasów ruchu.
- Natomiast na skrzyżowaniu przy placu Hołdu Pruskiego na wlocie od Trasy Zamkowej możliwy będzie jedynie skręt w prawo w kierunku ulicy Matejki.
- Nie będzie możliwy przejazd na wprost w kierunku placu Żołnierza Polskiego.
- Zmienione zostaną programy sygnalizacji świetlanej na skrzyżowaniach: Matejki – Piłsudskiego i Plac Hołdu Pruskiego oraz na placu Żołnierza Polskiego – Wyzwolenia
Ostry mróz pokrzyżował ostatnio plany prac.
- Wykonawca wstrzymał prowadzenie zaplanowanych prac budowlanych branży drogowo – torowej, sanitarnej i elektro-energetycznej z uwagi na silne opady śniegu i niskie temperatury - informuje Hanna Pieczyńska. - W najbliższym czasie, jeśli pozwoli na to pogoda, w planach, w zależności od odcinka, jest między innymi: rozpoczęcie lub ciąg dalszy rozbiórki istniejących elementów jezdni, torowiska tramwajowego, podwieszeń trakcyjnych. Zaplanowano również rozpoczęcie prac wodno-kanalizacyjnych i w zakresie elektro-energetyki.
ZOBACZ TEŻ:
Co zmieni się?
Pojazdy indywidualne nie będą mogły korzystać z pasów autobusowo – tramwajowych, co umożliwi nadanie priorytetu przejazdu komunikacji miejskiej. Powstaną nowe relacje tramwajowe na placu Rodła: od Placu Grunwaldzkiego w kierunku Placu Żołnierza Polskiego i od ul. Matejki w kierunku Niebuszewa. Na placu Żołnierza Polskiego będą nowe rozjazdy w relacji od Trasy Zamkowej w kierunku Placu Rodła, co w połączeniu tworzy tzw. pętlę uliczną, która w przypadku zdarzeń losowych (np. kolizja na torowisku, awaria tramwaju, autobusu, itp.) umożliwi funkcjonowanie komunikacji bez większych utrudnień.
Natomiast na ulicy Roosevelta zaprojektowano stanowiska odstawcze dla autobusów. Na skrzyżowaniach al. Wyzwolenia – Mazowiecka i Matejki – Mazowiecka – Roosevelta bezkolizyjne - z komunikacją indywidualną - wjazdy dla autobusów na torowiska tramwajowe. Na tych skrzyżowaniach zaprojektowano sygnalizacje świetlne.
Pracami zajmuje się krakowska firma ZUE S.A., która znana jest u nas z innych inwestycji, w tym przebudowy węzła „Wyszyńskiego” i „Szarych Szeregów”. Firma ZUE S.A. zaoferowała wykonanie prac za 174,42 mln zł.
ZOBACZ TEŻ:
CZYTAJ TEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?