Decyzje rządu zaczną obowiązywać od 12 lutego. Od tego dnia warunkowo, na przynajmniej dwa tygodnie w reżimie sanitarnym otwarte zostaną m.in. kina i hotele.
Już dziś wiadomo, że przedstawione przez rząd wytyczne sprawią, że do kin od 12 lutego raczej nie ruszymy.
Sieć kin Helios informuje:
"Drodzy Widzowie, tak jak Wy, nie możemy się doczekać powrotu filmowych emocji na najwyższym poziomie! Potrzebujemy czasu, aby jak najlepiej przygotować się do ponownego otwarcia, dlatego prosimy Was o jeszcze trochę cierpliwości. O konkretnej dacie otwarcia, a także repertuarze będziemy informować na naszej stronie oraz w mediach społecznościowych".
W oświadczeniu Multikina czytamy:
"Działalność kinowa to łańcuch zależności pomiędzy dystrybutorami, kinami, dlatego aby podjąć decyzję o otwarciu naszych kin, musimy się zapoznać z rządowym rozporządzeniem i skonsultować z dystrybutorami. O naszych planach będziemy informować w kolejnych komunikatach".
Kategorycznie otwarcie 12 lutego wyklucza legendarne szczecińskie studyjne Kino Pionier:
"Kochani Widzowie, bardzo nas cieszy informacja o warunkowym otwarciu kin od 12 lutego, jednak z przyczyn technicznych nie jesteśmy w stanie otworzyć w tym terminie Kina Pionier. Bardzo prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość. Liczymy, że już wkrótce otworzymy dla Was szeroko drzwi i będziemy zapraszać na bardzo dobre tytuły filmowe".
ZOBACZ TEŻ:
Od piątku 12 lutego także hotele mogą ponownie przyjmować gości. Warunki to: do 50 proc. dostępnych pokoi, z zachowaniem reżimu sanitarnego, serwowanie posiłków tylko w formie room service, baseny dostępne dla gości, restauracje hotelowe pozostają zamknięte. Niektóre lokalne hotele i ośrodki już reklamują możliwość rezerwacji pokoju na walentynkowy weekend.
Po ogłoszeniu nowych wytycznych z premierem spotkali się przedstawiciele Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. Postulowali oni otwarcie restauracji hotelowych na wyłączność gości hotelowych. Podkreślali większe bezpieczeństwo restauracji w reżimie sanitarnym niż room service’u (długa droga dostawy, korzystanie przez kelnerów z wind i dróg komunikacyjnych wspólnie z gośćmi hotelowymi).
- Hotele mogą łatwo wprowadzić kontrolę dostępu do restauracji. Przed pandemią personel restauracji i tak kontrolował wchodzących, pytając o numer pokoju. Można żądać okazania klucza. Inne proste rozwiązanie to automatyczna kontrola dostępu do restauracji hotelowej, jak np. do wind. Hotele nie są biznesem restauracyjnym. Usługa gastronomiczna w hotelu to usługa dodatkowa będąca częścią składową usługi hotelarskiej – przekonywał podczas spotkania Krzysztof Szadurski, wiceprezes IGHP.
CZYTAJ TAKŻE:
ZOBACZ TEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Strefa Biznesu: Polacy muszą nauczyć się oszczędzania
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?