Zmiany na ulicy Szafera w Szczecinie. Zaczyna się kolejny etap przebudowy. Nowe ZDJĘCIA

OPRAC.:
Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Przebudowa ulicy Szafera w Szczecinie fot. Andrzej Szkocki
W nocy z 22 na 23 lutego zostanie wprowadzony kolejny etap organizacji ruchu. Na skrzyżowaniu Szeroka – Modra - Szafera będzie wprowadzony ruch wahadłowy. Dzięki temu wykonawca rozpocznie prace związane z frezowaniem nawierzchni, a następnie przystąpi do rozbiórek.

Pogoda pozwala wykonawcy robót związanych z przebudową ulicy Szafera wznowić prace wstrzymane ze względu na warunki pogodowe.

- Zmiany wprowadzone zostaną w celu wykonania odcinka kanalizacji deszczowej od istniejącego skrzyżowania ul. Szerokiej i Modrej do około 80m w głąb ul. Modrej. Projektowana kanalizacja deszczowa jest usytuowana w osi istniejącej drogi w związku z czym konieczne jest wykonanie prac przy ruchu wahadłowym. Dodatkowo wykonawca będzie prowadził roboty wodociągowe na danym odcinku oraz prace brukarskie i związane z wykonaniem nawierzchni jezdni - wyjaśnia Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółkiTramwaje Szczecińskie Sp. z o.o. - W planach na przyszły czas jest także przystąpienie do montażu 3 zbiorników kanalizacji deszczowej zlokalizowanych między pętlą, a ul. Szeroką, kontynuacja prac związanych z wykonaniem sieci wodociągowej oraz wznowienie montażu sieci trakcyjnej i brukowania. Montowane będą także słupy oświetleniowe. Jednocześnie rozpocznie się profilowanie terenu, humusowanie, a w marcu nasadzenia zieleni.

ZOBACZ TEŻ:

Zakończyły się już prace związane z układaniem toru w konstrukcji bezpodsypkowej i klasycznej wraz z rozjazdami oraz układaniem rozjazdów torów. W budynku wykańczanie oraz montaż urządzeń elektroenergetycznych stanowiących wyposażenie podstacji. Gotowe jest także odwodnieniowe torowiska w konstrukcji podsypkowej. W znacznym stopniu zrealizowano prace brukarskie (parkingi przy pętli, chodniki) oraz prace związane z wykonaniem konstrukcji jezdni.

O inwestycji

W ramach inwestycji powstanie nowe torowisko tramwajowe, biegnące do zupełnie nowej pętli tramwajowo-autobusowej przy hali Netto Arena, a także infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.

ZOBACZ TEŻ:

Przebudowa ul. Szafera w Szczecinie z lotu ptaka. Zobaczcie ...

Dużej zmianie ulegnie także układ drogowy, a to za sprawą wybudowania czterech rond, parkingu park&ride oraz nowej jezdni z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach.

Za prace budowlane odpowiada firma Eurovia Polska S.A. Koszt prac został wyceniony na 125 190 424,45 zł brutto. Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje spółka Tramwaje Szczecińskie, której powierzono funkcję zastępstwa inwestorskiego oraz funkcję inżyniera kontraktu.

ZOBACZ TEŻ:

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie