Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zmiany na ul. Stalmacha i Druckiego-Lubeckiego za dwa miesiące

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Urzędnicy mają nowy pomysł na poprawienie bezpieczeństwa. - Chodzi o zwężenie jezdni na łuku ulic Stalmacha i Druckiego- Lubeckiego - wyjaśnia Marcin Charęza, szef referatu ds. Organizacji Ruchu w Urzędzie Miasta Szczecin. - Pojazdy pokonywałyby łuk po torowisku (wcześniej proponowano wyłączenie torowiska z ruchu aut - przyp.red.).

Pomyślano też o tym, co się stanie, gdy pojazd będzie chciał jechać w górę ulicy Stalmacha. Wtedy trzeba wjechać na torowisko, ale żeby uniknąć zatorów, pojazdy jadące w kierunku ulicy Ludowej będą mogły zjechać na prawy pas, by tuż przed przejściem dla pieszych znowu wjechać na tory. Z myślą o pieszych powstaną azyle i wysepki, po to, żeby jak najbardziej skrócić przejście przez jezdnię. O sygnalizacji świetlnej, o którą zabiegali mieszkańcy i zebrali ponad 1200 podpisów za jej wprowadzeniem, nie ma co marzyć.

- Sygnalizacja świetlna nie jest lekarstwem na wszystko, są inne mniej kosztowne rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo - mówi Andrzej Grabiec, zastępca dyrektora ZDiTM ds. Infrastruktury Drogowej.

ZDiTM nie chce wyrazić zgody na inny wniosek mieszkańców, dotyczący przeniesienia przystanku tramwajowego w dawną lokalizację, czyli jeszcze przed zakręt z ul. Stalmacha w ul. Druckiego-Lubeckiego. Dlaczego? - Przeniesienie przystanku nie jest bezpieczne, bo wówczas przystanek sąsiadowałby z wjazdem do „Biedronki” - uważa dyrektor Grabiec.

Zmiany o których piszemy byłyby możliwe do wprowadzenia pod koniec sierpnia lub na początku września. Najpierw jednak „Tramwaje Szczecińskie” wyremontują torowisko. Wszystko wskazuje na to, że prace przy modernizacji zaczną się w połowie lipca. Niedługo minie rok, odkąd mieszkańcy osiedla rozpoczęli batalię o poprawę bezpieczeństwa. 13 lipca 2015 roku na przejściu dla pieszych przez ulicę Stalmacha doszło do śmiertelnego potrącenia pieszej. Starsza kobieta zginęła pod kołami ciężarówki. Pod koniec ubiegłego roku magisitrat ujawnił wyniki badania natężenia ruchu w tym miejscu. W godzinach szczytu przez skrzyżowanie przejeżdża 600 do 1000 pojazdów, w tym 8,5 procenta stanowią ciężkie pojazdy. Przekraczanie dopuszczalnej prędkości rośnie wraz z upływem dnia. Po godz. 19 już 30 procent pojazdów przekracza prędkość. Wiemy też, że najwięcej pieszych korzysta z przejść w popołudniowym szczycie komunikacyjnym.

Polecamy na gs24.pl:

2. PZU Maraton Szczeciński za nami. Wygrali Paweł Kosek i Ew...

Gs24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński