Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zmiany na pl. Szarych Szeregów w Szczecinie i okolicy. Zobacz Szczegóły [MAPY, ZDJĘCIA, WIDEO]

Redakcja
Zmiany na pl. Szarych Szeregów. Zobacz Mapy i zdjęcia! >>>
Zmiany na pl. Szarych Szeregów. Zobacz Mapy i zdjęcia! >>>
W środę, 15 stycznia 2020 startuje przebudowa pl. Szarych Szeregów w Szczecinie. Kierowców i pasażerów (podróżujących liniami 1, 87, 523 i 524) czeka sporo nowości. Zobacz szczegóły zmian!

Zmiany na pl. Szarych Szeregów w Szczecinie. Żeby żyło się lepiej

Jak zapewniają urzędnicy, dzięki przebudowie zdecydowanie poprawi się infrastruktura tramwajowa na tym ważnym dla Szczecina węźle komunikacyjnym. Lepiej będą mieli również kierowcy.

- Zmiany, które pojawią się w najbliższych miesiącach poprawią komfort pasażerów, ale także kierowców poruszających się w rejonie Placu Szarych Szeregów - podkreśla Hanna Pieczyńska, Tramwaje Szczecińskie.

Co na początek?

  • W pierwszym etapie prace wykonywane będą na wyspie oraz na torowisku w kierunku pętli Głębokie.
  • Prowadzone będą rozbiórki torowiska, sieci i słupów trakcyjnych.
  • Usunięte zostaną kolizje z infrastrukturą podziemną.

- Następnie rozpocznie się budowa torowiska tramwajowego wraz z przejazdem, sygnalizacji przejazdowej, sieci trakcyjnej, odwodnienia torowiska i przejazdu - zapowiada Hanna Pieczyńska.

ZOBACZ TEŻ:

ORGANIZACJA RUCHU

W środę 15 stycznia o godz. 5.00 wprowadzony zostanie I Etap czasowej organizacji ruchu.

W pierwszej kolejności prace prowadzone będą na wyspie centralnej placu wraz z zajęciem pasa wewnętrznego jezdni.

Szczegóły organizacji ruchu:

  • na rondzie Szarych Szeregów dla ruchu pozostaną dwa pasy - zewnętrzny i środkowy,
  • wyłączona zostanie możliwość przejazdu przez torowisko tramwajowe na wysokości połączenia z al. Wojska Polskiego.

Wyznaczone zostaną dwa objazdy.

Nowością dla kierowców będzie zastosowanie na tablicach objazdowych piktogramów figur geometrycznych "trójkąta" i "kwadratu" w kolorze niebieskim, umożliwiając łatwiejszą orientację wzdłuż którego objazdu się poruszamy:

Główny:

  • jezdnią al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Niedziałkowskiego-Mickiewicza
  • i powrót również al. Wojska Polskiego w stronę pl. Szarych Szeregów.

Zalecany:

  • poprowadzony od. pl. Odrodzenia poprzez ul. Monte Cassino, ul. Niedziałkowskiego, al. Wojska Polskiego,
  • nawrót na skrzyżowaniu z ul. Felczaka i dalej al. Wojska Polskiego do pl. Szarych Szeregów.
  • na skrzyżowaniu al. Wojska Polskiego z ul. Niedziałkowskiego i ul. Mickiewicza wyłączona zostanie sygnalizacja świetlna,
  • poruszając się ciągiem ul. Niedziałkowskiego na skrzyżowaniu z al. Wojska Polskiego zabroniona będzie możliwość skrętu w lewo w al. Wojska Polskiego na kierunku do pl. Szarych Szeregów. Dopuszczony będzie wyłącznie manewr skrętu w prawo w ciąg al. Wojska Polskiego oraz jazdy na wprost w ciąg ul. Mickiewicza.

Zmiany na innych ulicach i skrzyżowaniach. Pierwszy kontrapas dla autobusów:

  • w ciągu ul. Felczaka na odcinku od ul. Unisławy do al. Wojska Polskiego wyznaczenie nowych przystanków autobusowej komunikacji miejskiej linii 87,
  • wprowadzenie na odcinku od ul. Wąskiej do al. Papieża Jana Pawła II kontrapasa autobusowego. Autobus na obecnych odcinkach ulicy jednokierunkowej będzie mógł się poruszać w kierunku przeciwnym do pozostałych pojazdów samochodowych. To rozwiązanie będzie nowością w Szczecinie.
  • na skrzyżowaniu ul. Felczaka z ul. Odrowąża wprowadzone zostanie przejezdne minirondo o średnicy wyspy centralnej 4 m i średnicy zewnętrznej 14 m,
  • skrzyżowanie ul. Bohaterów Warszawy – ul. Jagiellońska. Wlot ul. Jagiellońskiej kierunek do ul. Witkiewicza istniejący pas ruchu z relacjami prosto i lewo prowadzić będzie ruch tylko skrętu w lewo. Dotychczasowy pas do skrętu w prawo prowadzić będzie ruch prosto i prawo.
  • Wlot ul. Jagiellońskiej na kierunku do al. Piastów istniejący pas prawy z relacją prosto i prawo będzie prowadzić ruch tylko skrętu w prawo. Możliwość jazdy prosto będzie jedynie z pasa ze wspólną relacją skrętu w lewo.

ZOBACZ TEŻ:

KOMUNIKACJA MIEJSKA

Linia 1 kursować będzie na częściowo zmienionej trasie:

  • od al. Wojska Polskiego
  • przez ul. Wawrzyniaka –
  • al. Bohaterów Warszawy –
  • ul. Jagiellońską –
  • al. Piastów

- według specjalnego rozkładu jazdy bez zmian częstotliwości,

Linia 87 będzie kursować częściowo zmienioną trasą:

  • – od al. Wyzwolenia
  • przez ul. Felczaka
  • i al. Wojska Polskiego
  • do pl. Szarych Szeregów

- według nowego, stałego rozkładu jazdy, bez zmiany częstotliwości kursowania.

WIDEO: Zmiany w komunikacji miejskiej

Nowe przystanki

Na trasie uruchomione zostaną przystanki, wszystkie zlokalizowane w ciągu ul. Felczaka:

  • "Wąska Floating Arena" (18022 w kierunku Podbórza), naprzeciwko przystanku w kierunku Dworca Głównego,
  • "Odrowąża" na żądanie (18411 w kierunku Dworca Głównego i 18412 w kierunku Podbórza), przy skrzyżowaniu z ul. Odrowąża,
  • "Urząd Miasta" (12522 w kierunku Dworca Głównego i 12521 w kierunku Podbórza), przy skrzyżowaniu z al. Jana Pawła II,
  • "Felczaka" (12321 w kierunku Dworca Głównego i 12322 w kierunku Podbórza), przy skrzyżowaniu z al. Wojska Polskiego.

Przystanki wyłączone

Wyłączone z obsługi zostają przystanki:

  • "Św. Jana Pawła II" (w obu kierunkach, nr 18121 i 18141)
  • i "Wąska Floating Arena" (dotychczasowy przystanek w kierunku Podbórza, nr 18031).

Nastąpi zmiana nazwy przystanku "Owocowa Dworzec" na "Dworzec Główny (Owocowa)".

Linie 523 i 524 w kierunku Cukrowej/Przecławia i Pomorzan Dobrzyńskiej będą kursować objazdem, od pl. Szarych Szeregów przez al. Wojska Polskiego, ul. Mickiewicza, ul. Bolesława Śmiałego, ul. 5 Lipca do pl. Szarych Szeregów.

Zmiany będą dotyczyły także kursów wyjazdowych i zjazdowy zajezdni Pogodno.

Kursy wyjazdowe i zjazdowe z/do zajezdni Pogodno realizowane na wyłączonym z ruchu odcinkiem al. Wojska Polskiego i będą przebiegać częściowo zmienioną trasą, od al. Wojska Polskiego przez ul. Wawrzyniaka – al. Bohaterów Warszawy – ul. Jagiellońską.

Kursy wyjazdowe i zjazdowe z/do zajezdni Pogodno do/z Krzekowa będą realizowane skróconą trasą, przez pl. Gałczyńskiego.

PRZEBUDOWA PL. SZARYCH SZEREGÓW. SZCZEGÓŁY INWESTYCJI:

Zadanie ma na celu dostosowanie istniejącego układu komunikacyjnego do aktualnie obowiązujących standardów.

Po przebudowie przejazd tramwajami będzie bardziej komfortowy, przyjazny i proekologiczny, a przez to konkurencyjny do transportu indywidualnego.

Na wykonanie całości zadania, czyli przebudowę dwóch węzłów, wykonawca ma 450 dni od momentu podpisania umowy. Prace na Placu Szarych Szeregów powinny zakończyć się w czerwcu.

Zakres zmian na węźle "Szarych Szeregów" obejmuje między innymi:

  • całkowitą zmianę konstrukcji torów na trójwlotowej siatce rozjazdów,
  • zabudowę torowiska wraz z przebudową przystanków w al. Marszałka Józefa Piłsudskiego (do jezdni placu Odrodzenia),
  • przebudowę torowiska w al. Wojska Polskiego oraz al. Piastów z rozjazdami.
  • W ramach prac wykonany zostanie także remont jezdni ronda Szarych Szeregów oraz zagospodarowanie samej wyspy ronda i peronów przystankowych.

Prace obejmą również:

  • sieć trakcyjną,
  • system ogrzewania
  • i sterowania zwrotnic,
  • smarownice
  • oraz częściowo uzbrojenie terenu.

Układ relacji torowych na węźle trójwlotowym trójkątnym na Placu Szarych Szeregów pozostanie niezmieniony. Długość przebudowywanych torów to prawie 900 metrów toru pojedynczego.

Zakres przebudowy węzła "Wyszyńskiego" obejmuje między innymi:

  • przebudowę infrastruktury tramwajowej,
  • drogowej,
  • oświetlenia
  • oraz częściowo uzbrojenie podziemne.

Zmiany będą odczuwalne także dla pasażerów komunikacji miejskiej dzięki nowym przystankom i przebudowie peronów.

Roboty prowadzone będą również na jezdni, chodnikach i ścieżce rowerowej.

Przebudowane będą sieci podziemne a w infrastrukturze tramwajowej pojawią się nowe elementy, takie jak sterowanie i ogrzewanie zwrotnic oraz system smarownic.

Wzdłuż Nabrzeża Wieleckiego tory przebiegać będą po istniejącym śladzie.

W ciągu ul. Wyszyńskiego zaprojektowany został dwukierunkowy pas autobusowo tramwajowy, natomiast na torowisku pojawi się dodatkowa dwukierunkowa relacja tramwajowa na kierunku Wyszyńskiego - Stocznia Szczecińska.

Długość projektowanych torów to blisko 1150 metrów toru pojedynczego.

Roboty wykona firma ZUE S.A. za kwotę 44 894 559,07 zł

ZOBACZ TEŻ:

ZOBACZ TAKŻE:

Tak zagospodarują przestrzeń na alei Wojska Polskiego. Z par...

CZYTAJ TEŻ:

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

● Gdzie jest najmniej kolizji?● Gdzie są największe korki?● Gdzie jeździ się najszybciej?● Jak wygląda płatne parkowanie.Zobacz szczegóły odnośnie Szczecina i całej Polski >>>Po raporcie możecie się po niej poruszać przy pomocy strzałek na klawiaturze lub przycisków obok zdjęć.Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w korku? Poinformuj o tym innych! Prześlij nam zdjęcia i wideo na alarm@gs24.pl!

Ranking miast przyjaznych kierowcom 2019. Jak wypadł Szczeci...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński