Zmiany na dworcu Szczecin Główny. Kolejny etap prac [ZDJĘCIA]

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Pasażerowie będą mogli korzystać z wyremontowanego 3. peronu i wejdą też na starą kładkę od strony ulicy Kolumba. Udostępnienie tej części stacji zaplanowano od 1 września.

Nad peronem nr 3 jest już widoczna konstrukcja nowego łącznika, obecnie trwają prace wykończeniowe.

- Peron nr 3 przeszedł gruntowny remont, został dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Peron jest wyposażony w ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i słabowidzących. Pod koniec tygodnia przewidziano odbiory inwestycji - mówi Marta Burczyk z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Na peronie zostały zamontowane ławki, wiaty, nowe oświetlenie, nagłośnienie i system SOS. Podróżnym zostanie udostępniona „stara” kładka na odcinku od ul. Kolumba do peronu 3. Kładka przeszła gruntowny remont, zamontowano zadaszenie, wymieniono nawierzchnie i zainstalowano windy, które umożliwią wygodną komunikację na peron nr 1,2 i 3.

Przebudowa dworca PKP Szczecin Główny. Widać już nowy łączni...

Czeka nas kolejny etap modernizacji dworca. Część „starej” kładki od ulicy Czarnieckiego i peron numer 4 zostaną zamknięte. Pociągi regio będą odjeżdżały z peronu nr 3.

- Planowana jest kontynuacja robót zadaszenia kładki od ulicy Czarnieckiego i prace na peronie czwartym. Peron nr 4 zostanie wydłużony, a podróżni z ograniczoną możliwością poruszania się będą mogli na peron zjechać windą, która zostanie zamontowana przy „starej” kładce. Ponadto wygodne dojście do kładki od ulicy Czarnieckiego zapewni wybudowana pochylnia - informuje Marta Burczyk.

ZOBACZ TEŻ: Przebudowa dworca PKP w Szczecinie. Jest poślizg. Kiedy koniec? [ZDJĘCIA, WIDEO, WIZUALIZACJE]

Przebudowa dworca PKP w Szczecinie. Jest poślizg. Kiedy koni...

Zakończenie prac przy budowie łącznika, przebudowie „starej” kładki od ulicy Czarnieckiego i modernizacji peronu 4 zaplanowano do końca roku.

To drugi etap przebudowy dworca. Jego koszt to 57,5 mln złotych netto. Wykonawcą prac jest konsorcjum firm Porr S.A. i Porr Bau GmbH. W 2016 roku zakończył się pierwszy etap przebudowy dworca, który kosztował 112 mln złotych.

To drugi etap przebudowy dworca. Jego koszt to 57,5 mln złotych netto. Wykonawcą prac jest konsorcjum firm Porr S.A. i Porr Bau GmbH. W 2016 roku zakończył się pierwszy etap przebudowy dworca, który kosztował 112 mln złotych.

Zobacz też: Jak mógłby wyglądać dworzec Pomorzany? Zobacz spektakularny projekt doktorantki ze Szczecina [ZDJĘCIA]

Jak mógłby wyglądać dworzec Pomorzany? Zobacz spektakularny ...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
28 sierpnia, 21:00, krytyk społeczny:

Tu powinien wejść prokurator.To są już naprawdę jakieś jaja,Najdłużej remontowany dworzec PKP w Polsce albo i nawet w Europie.Zaczęto go"upiększać" od 2014 roku.Mamy obecnie 2019 a końca tego dramatu pasażerów nie widać.Kto za tym stoi-? Pewnie PiS

To układy i sitwa że Szczecina. Poprzeplacane inwestycje w mieście. Ciekawe jaki teraz procent biorą od inwestycji. Brakuje niezależnego rzeczoznawcy - audytora a na końcu Prokuratora.

k
krytyk społeczny
Tu powinien wejść prokurator.To są już naprawdę jakieś jaja,Najdłużej remontowany dworzec PKP w Polsce albo i nawet w Europie.Zaczęto go"upiększać" od 2014 roku.Mamy obecnie 2019 a końca tego dramatu pasażerów nie widać.Kto za tym stoi-? Pewnie PiS
S
Srość
Wychodzisz z dworca a tam slamsy kolumba
J
Jola
Słabo słychać komunikaty na peronach. Brak miejsc postojowych. Komu przeszkadzała duża tablica informacyjna na wejściu?Teraz to jakieś mało czytelne jest. Projektanci zapomnieli że dworzec ma służyć ludziom. Obecnie to niestety standard.
G
Gość
Mam problemy z poruszaniem się i nie chcę używać słów nieprzyzwoitych co do rozwiązań dla osób z podobnymi problemami i w ogóle dla ludzi starszych. Kto to g... projektował i kto pozwolił na coś podobnego!
G
Gość
Jakiś kretynizm z tym dworcem. Jeszcze patrzeć, a potrzebny będzie specjalny przewodnik żeby sie dostać do pociągu.
A
Andrzej
Szkoda tylko że owe windy prawdopodobnie będą wyłączone dla osób niepełnosprawnych od początku. Aż nie chce się patrzyć jaki to problem dla takich osób. A PKP oczywiście zadowolone, windy są i działają na - na papierze oczywiście .
T
Tomek
A ulica Kolumba nadal wygląda jak by wojnę widziała...
J
Julia
Aż ciśnie się słowo,,nareszcie''.To był prawdziwy koszmar z dostaniem się do peronu 4 ulicą:((
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie