- Sama jazda jest taka sama jak na starych impulsach, ale widać, ze naprawdę Newag poszedł od przodu, żeby dla maszynisty i dla podróżnych było lepiej - mówi Marek Bielak, maszynista-instruktor.
To pierwszy z siedemnastu składów, które zakupiło nasze województwo. We wrześniu 2016 urząd marszałkowski podpisał kontrakt, wart 250 mln zł, na wykonanie i dostarczenie 17 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (tzw. EZT).
Województwo nie planuje zmiany kolorystyki swoich pojazdów. Będzie tylko jeden Złoty Pociąg. To pomysł promocyjny, by zwrócić uwagę mieszkańców na to, jak zmienia się Pomorze Zachodnie, także w sferze infrastrukturalnej.
- Złoty Pociąg odnalazł się na Pomorzu Zachodnim. Zawsze uważaliśmy, że pasażerowie warci są złota, że Pomorze Zachodnie jest warte złota. Mam nadzieję, że to będzie wielka atrakcja, która zachęci do korzystania z Przewozów Regionalnych - mówi Olgierd Geblewicz, marszałek województwa.
- Jest to pierwszy i jedyny w Polsce i jedyny pociąg zgodny z TSI z 2014 roku (spełnia wszystkie wymogi Komisji Europejskiej dotyczące konstrukcji pojazdów, bezpieczeństwa, dostosowania do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz ekologii - przyp. red.), ale oprócz tego jest godny z ETCS 1 i 2 (Europejskim Systemem Sterowania Pociągów) - wyjaśnia Zbigniew Konieczek, prezes NEWAG S.A.
Polecamy na gs24.pl:
- Stargard. Świętowanie 3 maja w kolegiacie i na rynku [zdjęcia, wideo]
- 20-letnia stargardzianka zamordowana w Londynie przez byłego chłopaka. Zabójca jest na wolności
- Goleniowski rekord. Kobieta miała 11 promili alkoholu we krwi
- Szczecin: Hanza Tower ma być gotowa w 2019 roku. Zobacz ceny mieszkań [WIZUALIZACJE]
- Tłumy na castingu do "Mam Talent" w Szczecinie [WIDEO]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?