Uruchomiony został specjalny adres e-mail, na który do końca kwietnia przesyłać można swoje uwagi i pomysły dotyczące alei Wojska Polskiego: [email protected]. Składać je można także w formie papierowej w Biurze Strategii UM (pokój 404, IV piętro).
Według badań natężenia ruchu, najbardziej uczęszczany jest odcinek al. Wojska Polskiego między ul. Jagiellońską a pl. Zgody (1364) auta na godzinę, a najmniej - między pl. Szarych Szeregów a ul. Jagiellońską (804). Natomiast od pl. Zgody do pl. Zwycięstwa natężenie ruchu wynosi 932 pojazdy na godzinę.
Jest to związane z rozwojem zrównoważonego transportu w mieście, a więc odejściem od dominacji indywidualnego transportu samochodowego na rzecz rozwoju komunikacji rowerowej i transportu publicznego, promowania pieszych podróży i grupowych dojazdów. W jaki sposób urzędnicy chcą to osiągnąć?
- Miasto żyje ruchem pieszych i rowerów w centrum, dlatego liczba miejsc postojowych będzie zmniejszana, to trend w całej Europie - mówi Marcin Charęza, szef zespołu do spraw organizacji ruchu szczecińskiego magistratu. - Im mniej miejsc parkingowych tym mniejsze natężenie ruchu, a chcemy oddać centrum pieszym i rowerzystom.
Ta arcyważna wypowiedź padła w czasie dyskusji nad wyborem wariantów komunikacyjnych dla alei Wojska Polskiego. Przypomnijmy, że każdy z proponowanych wariantów dotyczy fragmentu ulicy między placem Szarych Szeregów a placem Zwycięstwa i zakłada likwidację części, z istniejących blisko dwustu, miejsc postojowych.
Jest to związane ze zmianą sposobu parkowania (z ukośnego na równoległe) lub też z całkowitym zamknięciem fragmentu alei dla ruchu (od placu Szarych Szeregów do pl. Zwycięstwa). Żaden z sześciu wariantów zmian na alei nie przewiduje całkowitego zamknięcia ulicy dla ruchu. Chociaż przewiduje się m.in. redukcję pasów na jezdni : zamiast obecnych czterech, zmniejszenie do jednego pasa, na przykład po jednym pasie wjazdowym w aleję od strony pl. Szarych Szeregów, czy od strony pl. Zwycięstwa.
Tylko co miasto zaproponuje kierowcom? Lokalizacja parkingowca przy ulicy Dworcowej lub na placu Zawiszy Czarnego nie zyskała poparcia mieszkańców i radnych. Planowy parking typu "parkuj i jedź" przy ul. Eskadrowej okazał się droższy niż początkowo urzędnicy zakładali.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?