Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zima na torach. Ponad 500 awarii przez mróz i śnieg

włod
Mimo, że atak zimowej aury na tory i pociągi nastąpił głównie w południowej i wschodniej Polsce, pasażerowie zdążający na Pomorze Zachodnie docierali do Szczecina, Świnoujścia czy Stargardu z wielogodzinnym opóźnieniem. Trudności nie ominęły też pociągów regionalnych, m.in. na szlaku kolejowym ze Szczecinka do Szczecina.
Mimo, że atak zimowej aury na tory i pociągi nastąpił głównie w południowej i wschodniej Polsce, pasażerowie zdążający na Pomorze Zachodnie docierali do Szczecina, Świnoujścia czy Stargardu z wielogodzinnym opóźnieniem. Trudności nie ominęły też pociągów regionalnych, m.in. na szlaku kolejowym ze Szczecinka do Szczecina. Fot. Sławomir Włodarczyk
Grupa PKP podsumowała skutki ataku zimy. Ekstremalne warunki atmosferyczne były powodem gigantycznych opóźnień składów, a nawet wykreśleniem z rozkładów jazdy wielu pociągów.

Jak ujawnił nam rzecznik prasowy Grupy PKP Michał Wrzosek, marznący deszcz i silny wiatr wywołały od 9 do 14 stycznia ponad pół tysiąca awarii na 900 kilometrach dróg kolejowych. - Na 25.925 pociągów uruchomionych w tym czasie, 2698 do miejsca przeznaczenia dojechało opóźnionych. - Od 14 stycznia wszystkie drogi kolejowe są już udrożnione. W niektórych punktach ruch odbywa się jeszcze wahadłowo po jednym torze. Podjęliśmy też pierwsze decyzje o wyciągnięciu wniosków z problemów, które spotkały pasażerów - zapewnia M. Wrzosek.

To nie wszystko. Okazuje się, że styczniowy atak zimy złamał 121 słupów linii średniego napięcia. Marznący deszcz i mżawka skuły lodem około 280 kilometrów kolejowych linii energetycznych. Zostały one już oczyszczone z lodowej otuliny i włączone do obsługi ruchu. - Pociągi dalekobieżne, Expresy, Intercity oraz InterRegio, opóźnione były średnio o 92 minuty. Pociągi TLK średnio o 72 minuty, a pociągi samorządowej spółki Przewozy Regionalne średnio 25 minut - dodaje M. Wrzosek. - Do przeciągania pociągów zostało użytych 138 lokomotyw spalinowych, a do udrożniania sieci trakcyjnej - 56 lokomotyw elektrycznych. Lód usuwało średnio 20 pociągów energetycznych. Skutki awarii usuwało około 25 tys. pracowników PKP PLK, ponad 300 pracowników PKP Energetyka oraz 300 maszynistów.

GS24 znajdziesz także na

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński