Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zgoda na realizację S3 Świnoujście-Dargobądz. To ostatni fragment jednojezdniowy

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Wojewoda Zachodniopomorski Zbigniew Bogucki podpisał decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej dla drogi S3 Świnoujście-Dargobądz
Wojewoda Zachodniopomorski Zbigniew Bogucki podpisał decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej dla drogi S3 Świnoujście-Dargobądz Andrzej Szkocki
Wojewoda Zachodniopomorski podpisał decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej dla drogi S3 Świnoujście-Dargobądz. W 2024 roku planowane jest zakończenie budowy całej drogi S3 od portu w Świnoujściu do granicy z Czechami.

- 17 kilometrów to niewiele, ale to 17 km niezwykle potrzebne, żeby - mówiąc obrazowo - z plaży w Świnoujściu, portu w Świnoujściu przez tunel przejechać aż na południe Polski, cały czas drogą ekspresową - mówi Zbigniew Bogucki, wojewoda zachodniopomorski.

To ostatnia decyzja ZRID dla drogi S3 w Polsce. Odcinek o którym mowa rozpocznie się od połączenia z tunelem w Świnoujściu w pobliżu terminala promów morskich i kończy na zachód od węzła Dargobądz. Na trasie powstaną węzły drogowe: Świnoujście, Świnoujście LNG, Świnoujście Łunowo i Międzyzdroje. Wybudowanych zostanie również 10 wiaduktów i dwie estakady oraz kładka dla pieszych. Powstaną również przejścia i przepusty dla zwierząt, w tym dwa przejścia górne o szerokości 50 metrów.

Przypomnijmy, że odcinek Świnoujście - Troszyn został podzielony na dwa odcinki realizacyjne. Drugi odcinek (decyzję ZRiD podpisano w grudniu ubiegłego roku) ma 16 km długości i obejmie budowę węzła Dargobądz, a także Wolin Zachód i Wolin Wschód. Nowy odcinek połączy się z obwodnicą Troszyna. W ramach inwestycji przewidziano też budowę pary miejsc Obsługi Podróżnych kategorii II na wschód od miejscowości Dargobądz. Przy węźle Wolin Wschód powstanie Obwód Utrzymania Drogi. Wybudowanych zostanie również siedem wiaduktów, dwa mosty oraz estakada. Powstaną również przejścia i przepusty dla zwierząt, w tym dwa przejścia górne o szerokości 50 metrów.

Obecna DK3 na tym odcinku jest jednojezdniowa, co nie zapewnia odpowiedniej przepustowości dla ruchu drogowego i negatywnie wpływa na bezpieczeństwo ruchu drogowego (np. potencjalne zderzenia czołowe). Dlatego konieczna jest budowa dwujezdniowej S3, która zapewni możliwość przejazdu bez zatorów i spowolnień ruchu na wiele lat do przodu. Ma to szczególne znaczenie biorąc pod uwagę rozwój połączeń promowych i portu w Świnoujściu.

Kiedy dojedziemy do Pragi?

Jak podaje portal www.rynekinfrastruktury.pl, za naszą południową granicą powstaje autostrada D11, która docelowo będziemy kontynuować podróż z S3. Najmniej zaawansowane są prace nad odcinkiem bezpośrednio przy granicy z Polską. Trasa Jaromer – Trutnov – granica państwa o długości prawie 41 km obecnie jest jeszcze na etapie przygotowania. Jak przekazano, budowa ma się rozpocząć dopiero w latach 2023/2024, a zakończenie planowane jest na lata 2026/2027.

ZOBACZ TEŻ:

WIZUZALIZACJE DROGI

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński