Ze Szczecina do Świnoujścia 160 km/h

Sławomir Włodarczyk
Kolejarze zapewniają, że po zakończeniu robót, na szlaku ze Szczecina Dąbia do Świnoujścia, pociągi będą mogły pędzić po torach z prędkością 160 km na godzinę.
Kolejarze zapewniają, że po zakończeniu robót, na szlaku ze Szczecina Dąbia do Świnoujścia, pociągi będą mogły pędzić po torach z prędkością 160 km na godzinę. Fot. Sławomir Włodarczyk
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
Spółka TORPOL z Poznania wygrała przetarg na modernizację linii kolejowej Szczecin Dąbie - Świnoujście. Umowa została już podpisana. Prace potrwają do 15 listopada 2010 roku.

Zadanie nosi tytuł: "Kontynuacja modernizacji linii kolejowej Nr 401 Szczecin Dąbie - Świnoujście". Umowa obejmuje prace projektowe i budowlane na odcinku linii o długości 7,890 km między stacjami Goleniów i Białuń oraz Łożnica i Rokita, wymianę nawierzchni na przejeździe kolejowym między Łożnicą a Rokitą oraz wymianę trzech rozjazdów na stacji Świnoujście Towarowa.

Jak poinformował Oddział Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK S.A. w Szczecinie, efektem tych działań ma być likwidacja ograniczeń prędkości i docelowo przystosowanie układu torowego do prędkości 160 km/h.

Koszt modernizacji torowiska i towarzyszącej mu infrastruktury to blisko 11 mln zł. Inwestycja zostanie sfinansowana z budżetu państwa.

Czytaj e-wydanie »

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
mms
Znow puste slowa. Pociag z kazdym rokiem jezdzi dluzej, a jak w rozkladzie ma krotsza jazde to i tak sie spoznia.
k
ktos
W dniu 15.06.2010 o 02:58, le..... napisał:

Możecie sobie darować to mydlenie oczu tymi 160 km/h bo nawet jeśli faktycznie cały szlak przystosują do tej prędkości to rzadko który pociąg tyle pojedzie. Dalekobieżnych pociągów jest jak na lekarstwo, a i tak lokomotywy które są puszczane do Świnoujścia mogą jechać jedynie 120 km/h natomiast stare roz.....ne zespoły trakcyjne ledwo dociągają do 100 km/h. Dopóki urząd marszałkowski nie kupi nowych zespołów trakcyjnych np. ED74 to możemy jedynie pomarzyć o jeździe z taką prędkością nad morze. Po za tym potrzebaby było jakiś pośpieszny, bo jeśli nawet nowy pociąg miałby się zatrzymywać we wszystkich dziurach to nigdy w życiu nie rozpędzi się do tych 160 km/h.


...to może lepiej nic nie robić i zostawiając tą linię sprawić, że później ograniczenia będą jeszcze większe...koleś, czytaj dokładnie artykuł - "do 160 km/h"
m
miłośnik kolei
O ile pamiętam to linię ze Szczecina do Świnoujścia komuniści w 1989 zostawili dwutorową. Czyżby w czasach wolnej Polski "zdekomunizowano" tę linię do jednego, mam nadzieję słusznego toru i kierunku?
l
le.....
Możecie sobie darować to mydlenie oczu tymi 160 km/h bo nawet jeśli faktycznie cały szlak przystosują do tej prędkości to rzadko który pociąg tyle pojedzie. Dalekobieżnych pociągów jest jak na lekarstwo, a i tak lokomotywy które są puszczane do Świnoujścia mogą jechać jedynie 120 km/h natomiast stare roz.....ne zespoły trakcyjne ledwo dociągają do 100 km/h. Dopóki urząd marszałkowski nie kupi nowych zespołów trakcyjnych np. ED74 to możemy jedynie pomarzyć o jeździe z taką prędkością nad morze. Po za tym potrzebaby było jakiś pośpieszny, bo jeśli nawet nowy pociąg miałby się zatrzymywać we wszystkich dziurach to nigdy w życiu nie rozpędzi się do tych 160 km/h.
Dodaj ogłoszenie