Zamknięta obwodnica Kobylanki. Ma być bezpieczniej... przynajmniej na razie

Grzegorz Drążek grzegorz.drazek@mediaregionalne.pl
Wczoraj drogowcy ustalali na miejscu kolejność robót. Sześciokilometrowym odcinkiem drogi numer 10 nie ma już przejazdu. Należy kierować się na stary przebieg dziesiątki.
Wczoraj drogowcy ustalali na miejscu kolejność robót. Sześciokilometrowym odcinkiem drogi numer 10 nie ma już przejazdu. Należy kierować się na stary przebieg dziesiątki. Tadeusz Surma
Wczoraj zamknięto obwodnicę Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa. Przez kilka dni nie będzie nią przejazdu. W tym czasie zamontowana zostanie barierka, która ma zapobiec kolejnym wypadkom.

Po serii tragicznych zdarzeń na obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa, przedstawiciele szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zdecydowali o zamontowaniu tam barierki, która odgrodzi dwa pasy ruchu.

Zobacz także:

Tragiczny wypadek pod Stargardem. Zginęła matka i jej 6-letni syn [wideo, zdjęcia]

Barierka zostanie rozstawiona na całej długości tego odcinka drogi krajowej numer 10. Droga ta ma dopiero siedem lat, a już w wypadkach zginęło tam dziesięć osób. Wszystkie śmiertelne wypadki rozpoczynały się od tego, że jeden z pojazdów zjeżdżał na przeciwny pas ruchu.

Zobacz także:

Wypadki na drodze krajowej numer 10. Dość śmierci! Giną, bo brak drugiej nitki

- Barierka jest montowana po to, żeby zapobiec kolejnym takim zdarzeniom - wyjaśnia Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA.

Żeby barierkę zamontować trzeba było zamknąć całą obwodnicę. Barierka będzie na całej jej długości. Wczoraj przed południem drogę zamknięto, a otwarta zostanie dopiero po zakończeniu robót.

- Roboty prowadzone są na środku jezdni, więc ze względów bezpieczeństwa konieczne było zamknięcie obwodnicy - mówi Mateusz Grzeszczuk.

Teraz kierowcy jadący trasą Szczecin - Stargard musza się kierować na stary przebieg drogi krajowej numer 10 przez Kobylankę, Morzyczyn i Zieleniewo.

Wjazd na obwodnicę tych miejscowości został zagrodzony słupkami. Policja zapowiada, że będzie stale zaglądać w to miejsce, by czasem kierowcom nie przychodziło do głowy próbowanie przejechać zamkniętą obwodnicą. Jak informują drogowcy, na razie likwidowane jest na drodze dotychczasowe oznakowanie, a po tym rozpocznie się montaż barierki.

- Będzie to barierka, którą łatwo będzie można zdemontować - informuje Mateusz Grzeszczuk. - Jeśli wystąpi jakaś nagła potrzeba, to w kilka osób bez specjalistycznego sprzętu da się to szybko zrobić.

Zobacz także:

Czołowe zderzenie busów pod Stargardem. Siedem osób rannych [wideo, zdjęcia]

Kierowcy cały czas czekają na drugą jezdnię tej obwodnicy, która przy okazji budowy tej drogi była obiecana, ale później zmieniono plany i druga nitka do dziś nie powstała.

- Barierka to tymczasowe rozwiązanie do czasu budowy drugiej jezdni - mówi Mateusz Grzeszczuk z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie.

Wideo

Komentarze 43

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tadeusz

Co politycy robią to w ostatnim czasie 3 Panów z PIS pokazali jak można zarabiać pieniądze. Takich posłów więcej i mamy kasę na budowę kilku obwodnic. Ale tego w szkole podstawowej nie uczą-trzeba mieć studia, HA,ha,ha

s
szczecinianin

Rozwiązanie powszechne w Szwecji . W Ystad takie liny są na odcinku ponad 30km i nikt z tego nie robi tragedii . Fakt że najlepszym rozwiązaniem było by zbudowanie 2 nitki , ale może to powstrzyma wyprzedzanie na 3 a nawet 4 . W Szczecinie już się takie coś sprawdziło na ul.Szczanieckiej a pamiętam jak wtedy psioczono i mówiło się o zablokowaniu przejazdu do Polic. I co, nic takiego się nie wydarzyło . Tylko tyle że musimy się jeszcze dużo nauczyć, bo jesteśmy pod względem kultury jazdy na szarym końcu zaraz po Rosji :)

 

 

G
Gość

Się bydło cieszy że za grubą kase rząd robi PROWIZORKĘ która przetrwa pewnie z 30lat.

a
anty TIR!
W dniu 20.11.2014 o 21:11, kierowca napisał:

Wiesz co oznacza mądralo skrót TIR?Bo napewno nie ciężarówki które masz na myśli.TIR to jest rodzaj zezwolenia.


Zawsze znajdzie sie jakis malkontent. Ok , WIELKIE CIEZAROWKI Z NACZACZEPAMI W ZESTAWIE NA TORY!!!. i tyle.
k
kierowca
W dniu 20.11.2014 o 21:07, kierowca napisał:

je***E TIRY NA TORY pier***ONE MORDERCY TIRY NA TORY!!!!

Wiesz co oznacza mądralo skrót TIR?Bo napewno nie ciężarówki które masz na myśli.TIR to jest rodzaj zezwolenia.
k
kierowca
W dniu 19.11.2014 o 21:54, TIRY NA TORY! napisał:

je***E TIRY NA TORY pier***ONE MORDERCY TIRY NA TORY!!!!

D
Daniu
W dniu 20.11.2014 o 00:19, Olass napisał:

Mądra głowo Szczanieckiej jest dwupasmowa, a obwodnica Kobylanki jednopasmowa. I teraz trzeba będzie się wlec za zawalidrogami 65 km/h bo takich tam nie brakuje.

Zeby to jeszcze 65, czesto jade tam 40 km / h za dziadzami w Skodzie.
O
Olass
W dniu 18.11.2014 o 13:46, 645321AB napisał:

NARESZCIE ! Dość "kowbojki" na tej trasie ! Jeżeli komuś się to nie podoba to może jeździć przez Kobylankę. W Szczecinie na ul.Sczanieckiej stoją te bariery od lat i jest spokój. A ja jeździłem jak ich nie było - nie było też ani dnia bez wypadku !!!

 Mądra głowo Szczanieckiej jest dwupasmowa, a obwodnica Kobylanki jednopasmowa. I teraz trzeba będzie się wlec za zawalidrogami 65 km/h bo takich tam nie brakuje. 

T
TIRY NA TORY!

JEBANE TIRY NA TORY PIERDOLONE MORDERCY TIRY NA TORY!!!!

d
driver
W dniu 19.11.2014 o 18:22, driver napisał:

mówił prezes NIK w TV w tym roku dlatego pamiętam, może jeździsz tylko po rondach to drzewa Cię nie dotyczą, może nie masz dobrego wzroku i słuchu, mówiono wyraźnie o blisko 1/4 kierowców kończących życie na 

a przykład w 2012 roku zanotowano prawie 3 tys. wypadków, których przyczyną było najechanie na drzewo, słup czy znak. Jak wskazują policyjne dane, w każdych 100 tego typu zdarzeniach ginie 20 osób. 

d
driver

Są durnie wśród naszego biednego narodu którzy uważają, że sadzenie drzew na krajowej 10 jest przyjazne dla kierowców, życzyć im tylko by sami na nim zakończyli swe myśli, że drzewo nigdy nikogo nie zabiło..............

d
driver
W dniu 18.11.2014 o 20:00, NomiS napisał:

"Wytrzeźwiej" i napisz jeszcze raz o co Ci chodzi !!! Drzewa nigdy nikogo nie zabiły , pomijajac fakt ze NIK by takiego opracowania nie zrobił !Poproszę o źródło informacji zwłaszcza odnośnie opracowania NIK... bo to arcyciekawe !

mówił prezes NIK w TV w tym roku dlatego pamiętam, może jeździsz tylko po rondach to drzewa Cię nie dotyczą, może nie masz dobrego wzroku i słuchu, mówiono wyraźnie o blisko 1/4 kierowców kończących życie na 

n
nek

Ktoś kiedyś powiedział ,chytry dwa razy traci trzeba było zrobić za jednym zamachem dwa pasy a byłoby taniej i prawdopodobnie bez ofiar.

G
Gość

deb***E. co zrobicie jak dojdzie do tragedii i TIR ropieprzy wam te  kabelki raze z kilkoma samochodami na  przeciwległym pasie.polscy urzednicy  to takie same deb***e jak sowieci

.

w d.... sobie wlozcie te barierki ,nic nie przyszlo wam logicznego do glowy, wstyd i hanba ,oszczedzacie w niewlasciwym miejscu "inteligencjo polska"