Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zamknąć ul. Jana z Kolna, a ruch sprowadzić do tunelu u podnóża Wałów?

Marek Jaszczyński
W dyskusji pojawił się wniosku radnego Bazylego Barana dotyczący wyłączenia ruchu kołowego z ulicy Jana z Kolna.
W dyskusji pojawił się wniosku radnego Bazylego Barana dotyczący wyłączenia ruchu kołowego z ulicy Jana z Kolna. Sebastian Wołosz
Radni z komisji do spraw inicjatyw społecznych dyskutowali nad koncepcją przebudowy układu komunikacyjnego terenów nad Odrą lewobrzeżnej części Szczecina.

Rajcy podjęli temat na wniosek stowarzyszenia "Szczecinianie Decydują".

- Nadodrzańskie tereny mają być w przyszłości tętniącym życiem sercem Szczecina - Pisza przedstawiciele stowarzyszenia. - Szczecinianie powinni być włączeni w proces decyzyjny już na samym początku tworzenia koncepcji i projektów. Miasto nie powinno zwlekać do ostatniej chwili, gdy zostaną np. poddane głosowaniu różne warianty przebudowy, a mieszkańcy będą mogli wybrać jeden z wariantów przygotowany przez urzędników. Projektanci powinni opracowywać koncepcje z uwzględnieniem wypracowanych propozycji przez mieszkańców.

W dyskusji pojawił się wniosku radnego Bazylego Barana dotyczący wyłączenia ruchu kołowego z ulicy Jana z Kolna.

- Przy okazji Dni Morza czy najbardziej dwóch finałów The Tall Ships Races widać jak ożywiają się te tereny - uzasadniał swoją propozycję radny. - Po wojnie Szczecin odwrócił się od rzeki. Chcemy tu stworzyć serca miasta, ożywić nową starówkę, wiec może aż do Odry zrobić ciąg pieszy, a ruch kołowy skierować tunelem od mostu Długiego do dworca morskiego.

Zdaniem Jarosława Bondara, Architekta Miasta wnioski dotyczące zmian na terenie starówki można zgłaszać do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
- To świetnie i skuteczne narzędzie - przekonywał. - Wszystkie opcje są do rozważenia, nic nie jest jeszcze przesądzone.

Jako przykład tego, że można ożywić dwa brzegi jest Rotterdam, gdzie przerzucenie Erasmusbrug - mostu wiszącego typu wantowego o długości 802 m nad Nowa Mozą, ożywiło północne i południowe dzielnice miasta.

Taka samą rolę może odegrać most Kłodny nad Odrą.

- Zamiary musimy mierzyć na możliwości finansowe - skomentował pomysł budowy tunelu radny Władysław Dzikowski z klubu Szczecin Dla Pokoleń. - Jeszcze 3- 4 lata temu było to możliwe, ale wybraliśmy inne priorytety: halę widowiskowo-sportową, szybki tramwaj, czy filharmonię. Pieniądze są wydane na kilkanaście lat.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński