Zamkną ruch

Ynona Husaim-Sobecka, 9 grudnia 2004 r.
Specjaliści z Wydziału Inwestycji szczecińskiego magistratu uznali za prawdziwy cud to, że jeszcze żaden tramwaj nie przewrócił się na ul. Krzywoustego. Nowe tory mają być na gumowych podkładach, by ograniczyć hałas.
Specjaliści z Wydziału Inwestycji szczecińskiego magistratu uznali za prawdziwy cud to, że jeszcze żaden tramwaj nie przewrócił się na ul. Krzywoustego. Nowe tory mają być na gumowych podkładach, by ograniczyć hałas. Marcin Bielecki
Na początku przyszłego roku rozpocznie się remont ul. Krzywoustego w Szczecinie. Po modernizacji zostaną zlikwidowane przystanki autobusowe.

Projekt przebudowy gotowy jest od 2002 roku. Inwestycja dostała dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, który przyznał 14 mln zł. Prawie 5 mln zł pochodzić ma z budżetu miasta.

Tory w asfalcie

Przetarg na roboty ma być zorganizowany na początku 2005 roku. Wykonawca ma wymienić kanalizację ściekową, wodociąg, przebudować całkowicie torowisko, wyremontować trakcję tramwajową oraz zmienić układ ulicy i chodnika.

- Otrzymaliśmy wytyczne z dawnego Wydziału Dróg i Komunikacji Miejskiej do projektu - mówi Ireneusz Mikiewicz, wicedyrektor Wydziału Inwestycji Urzędu Miejskiego. - Torowisko ma być "wtopione" w asfalt, by mogły po nim jeździć autobusy i samochody, na chodnikach ma być całkowity zakaz parkowania, zlikwidowane będą także przystanki autobusowe.

Jeżeli wsiądziemy do autobusu przy Medicusie, to następny przystanek będzie dopiero w okolicach ul. Bolesława Śmiałego. W stronę przeciwną jak wsiądziemy przy Turzynie, wysiądziemy dopiero przy hotelu Piast.

W zamian za to będą dodatkowe pasy dla prawoskrętu oraz szersze chodniki. Maja na nich być ustawione donice z drzewkami, by skutecznie uniemożliwić zaparkowanie jakiegokolwiek pojazdu.

Poprawki na później

Przygotowany projekt kwestionuje szczeciński oddział Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacyjnych RP. Protestuje on przeciw zwężaniu drogi i likwidacji wydzielonego torowiska. Stowarzyszenie obawia się, że może powstać taka sytuacja jak na ul. Mickiewicza, gdzie zrezygnowano z wydzielenia torowiska. Doszło wówczas do wielu poważnych wypadków.

- Musimy wykonać symulację ruchu na ulicy i zastanowimy się, co dalej - mówi Andrzej Grabiec, wiceprezydent Szczecina. - Na razie wykluczone jest robienie zmian do projektu, bo nie dostaniemy dofinansowania.

Jakiekolwiek zmiany będą mogły być wprowadzone dopiero po rozstrzygnięciu przetargu na wykonawcę modernizacji.

- Dodatkowy pas dla tramwaju może być przywrócony tylko kosztem zmniejszenia szerokości chodnika - dodaje Grabiec.

Remont ul. Krzywoustego zakończy się w listopadzie przyszłego roku. Nie obejdzie się bez wyłączania ulicy z ruchu. Szczegóły będą ustalane na bieżąco.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie