Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie zaprasza na kino plenerowe i wystawy. Zobacz zdjęcia i wideo

Małgorzata Klimczak
Małgorzata Klimczak
Od 15 czerwca, czyli od poniedziałku, ponownie będzie można zwiedzać Zamek Książąt Pomorskich, a we wtorek startuje kino plenerowe i nowa wystawa.

Od 16 czerwca do 30 lipca w każdy wtorek i czwartek na dużym dziedzińcu Zamku Książąt Pomorskich będzie można oglądać seanse w ramach Zamkowych Nocy Filmowych. Każdy seans będzie się rozpoczynał o godz. 22. W specjalnie oddzielonej przestrzeni film będzie mogło oglądać 60 osób. W tym roku będą bilety wstępu po 5 zł.

- W tym roku repertuar będzie dosyć muzyczny - mówi Beata Bogusławska z kina Zamek. - Wszystkim nam brakuje koncertów i muzyki, której chcielibyśmy posłuchać na żywo, dlatego zdecydowaliśmy się na filmy, które są mocno związane z muzyką. Bohaterami będą m.in. Nick Cave, Iggy Pop, Amy Winehouse, John Lennon czy Pavarotti.

Wszystkich widzów obowiązuje wypełnienie oświadczenia o stanie zdrowia oraz przestrzeganie regulaminu Zamkowych Nocy Filmowych. Oświadczenie dostępne jest zarówno w wersji elektronicznej (na stronie Zamku), jak i papierowej (w punkcie kasowym i przy wejściu).

Również od 16 czerwca będzie można oglądać nową wystawę w Galerii Gotyckiej "Sztuka ulicy. Plakat polski lat 20. i 30. XX wieku" z kolekcji Muzeum Etnografii i Przemysłu Artystycznego Instytutu Narodoznawstwa Narodowej Akademii Nauk Ukrainy we Lwowie.

- Na 75. plakatach oglądamy wydarzenia historyczne, targi gospodarcze, zapowiedzi imprez kulturalnych i sportowych, wreszcie reklamy produktów codziennego użytku i luksusowych – mówi Renata Zdero, kuratorka wystawy ze strony Zamku. - Te wszystkie treści przedstawiane na plakatach to dziś ważne świadectwo dziejów miasta i rozwijającego się po odzyskaniu niepodległości w 1918 roku społeczeństwa polskiego. Plakaty te pokazują także, jakie problemy miało społeczeństwo 100 lat temu, bo są tu na przykład plakaty ostrzegające przed gruźlicą.

Na ekspozycję w Zamku wybrano plakaty z lat 20. i 30. XX wieku, ukazujące główne nurty rozwoju tej dziedziny sztuki – od plakatów zachowawczych, niejasnych w przekazie, charakteryzujących się malarskim rozmachem, po prace nowoczesne operujące graficznymi symbolami, znakami umownymi, stosujące po raz pierwszy chwyt reklamowy odwołujący się do systemu skojarzeń.

Na ekspozycji prezentowane są też plakaty reklamujące m.in. słynne, światowe i polskie firmy działające do dnia dzisiejszego takie jak: General Motors, PLL LOT, Bank PKO oraz marki spożywcze Goplana i Społem.

Na Zamku można oglądać również wystawy, które zostały otwarte wcześniej.

Zobacz też:

ZOBACZ TEŻ:

Po wielu latach narzekań na brzydotę zamkowych tarasów zdecydowano się na działanie. Jest już projekt, który robi wrażenie.Zobacz także: Szklany pawilon na Zamku Książąt Pomorskich budzi kontrowersje

Rewolucyjny pomysł na tarasy Zamku Książąt Pomorskich w Szcz...

ZOBACZ TEŻ:

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński