Producenci prześcigają się w pomysłach. Na rynku dostępne są puzzle, kryształy, flagi i mnóstwo wydawnictw o Janie Pawle II. Handlowcy narzekają jednak, że towar sprzedaje się słabo.
- Zainteresowanie było ogromne, ale przez tydzień po śmierci papieża - mówi Janina Kujawska ze sklepu "Dewocjonalia" w Szczecinie. - Teraz pamiątki z papieżem kupują pojedyncze osoby. Powoli zaczynają się sprzedawać gadżety z wizerunkiem Benedykta XVI.
Większość dostępnych na rynku gadżetów ma przeznaczenie komercyjne. Konferencja Episkopatu Polski już rok temu zabroniła wykorzystywania wizerunku zmarłego papieża w celach czysto komercyjnych. Nie na wiele się to zdało. Przed Wszystkimi Świętymi w sklepach pojawiły się np. znicze ze zdjęciem Jana Pawła II.
- Papież stał się chodliwym towarem. Coraz więcej ludzi chce na tym zarobić - twierdzi szczecinianka Danuta Kolecka. - Kiedyś sama kupowałam rzeczy z wizerunkiem Ojca Świętego, ale teraz widzę, że to nie służy upowszechnianiu pamięci po nim, tylko czystemu zarobkowi.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?