Auto pojawi się na rynku już w lipcu. Najpierw, czyli pod koniec kwietnia, ruszy produkcja zafiry II w niemieckich zakładach w Bochum. Natomiast pięć miesięcy później także w Gliwicach.
Nowa zafira ma sporo rozwiązań przejętych z najnowszej astry. Jest to m.in. układ zawieszenia IDS Plus z elektronicznym układem stałej kontroli amortyzacji CDC i współpracujące z układem kierowniczym biksenonowe reflektory. Jako jednostki napędowe dla zafiry przeznaczono najnowocześniejsze silniki. Cztery z nich to benzynowe. Najmniejszy ma pojemność 1.6, technologię Twinport i moc 100 KM, potem są nowy 1.8 turbo o mocy 140 KM, wolnossący 2.2 z bezpośrednim wtryskiem benzyny i mocy 150 KM oraz 2.2 turbo o mocy 200 KM.
Trzy kolejne silniki to turbodiesle o pojemności 1.9 litra. Różnią się one mocą i mogą mieć 100, 120 i 150 KM. Wszystkie wyposażono w najnowszej generacji układ wielokrotnego wtrysku bezpośredniego common-rail i posiadają bezobsługowy filtr cząstek stałych DPF, a więc spełniają normę Euro 4.
W porównaniu z pierwszą zafirą jej nowsza wersja jest nieco obszerniejsza i bardziej komfortowa. Samo nadwozie jest o 15 cm dłuższe. Zachowano system składanego trzeciego rzędu siedzeń Flex 7 i przedłużono o 9 mm rozstaw osi, a więc 7 osób mieści się nieco wygodniej. Fotel przedniego pasażera może być także zamówiony w wersji ze składanym oparciem, rozkładanym stolikiem z tyłu i umieszczonym pod nim dużym schowkiem.
W zależności od wersji wyposażenia, nowa Zafira może oferować nawet 30 praktycznych schowków, a więc z pewnością sprawdzi się jako auto rodzinne podczas dłuższych wycieczek.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?