reklama

"Zacznijcie traktować nas poważnie" - miasto odbija piłeczkę w sporze o Bulwar Chrobrego w Szczecinie

Oskar Masternak
Oskar Masternak
Zaktualizowano 
Zaprezentowane przez PŻM wizualizacje Mat. prasowe PŻM
Przed miesiącem Polska Żegluga Morska zaproponowała miastu współudział przy remoncie reprezentacyjnego nabrzeża w Szczecinie.

Bulwar Chrobrego i część Nabrzeża Wieleckiego obecnie są zarządzane przez spółkę Polsteam-Żegluga Szczecińska. PŻM ma w niej 51 proc. udziałów, a miasto 49 proc. W sprawie remontu reprezentacyjnego punktu miasta od lat trwa spór.

Na początku października tego roku PŻM przedstawiła swoją wizję remontu i rewitalizacji nabrzeża i zaproponowała miastu współpracę przy realizacji tego projektu.

- Jest to wstępna koncepcja tego, jak to miejsce może wyglądać. Według naszych wyliczeń całość będzie kosztować około sześciu milionów złotych. My dajemy połowę tej kwoty i liczymy na to, że miasto dołoży drugą połowę - mówił Paweł Brzezicki, zarządca komisaryczny PŻM-u.

ZOBACZ TEŻ:

Według przedstawionej koncepcji, na odcinku od Trasy Zamkowej do dworca morskiego ma zostać wymieniona nawierzchnia.

Ponadto pojawić się mają elementy małej architektury, miejsca do siedzenia, fontanna oraz mała przystań dla houseboatów i motorówek.

Całość ma być dostępna dla osób niepełnosprawnych oraz dla samochodów.

Porzucony wspólnik

Miasto nie zamierza jednak partycypować w tym projekcie, co więcej w wydanym oświadczeniu wyraźnie pokazuje, że sytuacja w spółce Polsteam - Żegluga Szczecińska daleka jest od normalności.

Umowę spółki Polsteam napisano w taki sposób, że praktycznie całą władzę ma tylko jeden wspólnik, właśnie zależna od Skarbu Państwa i grupy PŻM Żegluga Polska SA. Mimo wcześniej przygotowanej transakcji umożliwiającej przejęcie władania nad nabrzeżami przez miasto Szczecin, po zmianie rządu i dojściu do władzy PiS, strona reprezentująca Skarb Państwa wycofała się z uzgodnień, a relacje między wspólnikami zupełnie się popsuły - informuje Celina Wołosz, rzeczniczka spółki Żegluga Szczecińska Turystyka Wydarzenia.

Ponadto - jak informuje rzeczniczka - miasto nie jest informowane o zmianach w spółce, nie ma dostępu do dokumentów finansowych oraz planów gospodarczych. Z tego powodu co rusz do sądu trafiają kolejne wnioski.

- Sąd Rejonowy w Szczecinie już nie raz nakazał Polsteamowi udostępnienie miejskiej spółce Żegluga Szczecińska Turystyka Wydarzenia informacji na temat działalności Polsteamu. Ostatnie takie orzeczenie zapadło 5 listopada tego roku. Żegluga Szczecińska Turystyka Wydarzenia jest zmuszona kierować sprawy do sądu, bowiem inne ustalenia są czynione między wspólnikami na posiedzeniach organów spółki, a inne wynikają później ze sprawozdań finansowych - zaznacza rzeczniczka Żeglugi Szczecińskiej.

ZOBACZ TEŻ:

Na sporze cierpią mieszkańcy

Pozornie może wydawać się, że kłótnie na linii PŻM - miasto są polityczną rozgrywką niemającą wpływu na życie mieszkańców Szczecina.

Tymczasem jednym z bardziej widocznych rozdziałów tej batalii o prawo gospodarowania bulwarem usytuowanym u stóp Wałów Chrobrego były tegoroczne Dni Morza. Cała impreza została praktycznie w całości przeniesiona na Łasztownię.

- Polsteam za każde udostępnienie nabrzeży Miastu lub Żegludze Szczecińskiej Turystka Wydarzenia na organizację imprez miejskich żąda horrendalnego wynagrodzenia. Za tygodniowe udostępnienie nabrzeży na organizację The Tall Ships Races zażądano z miejskich pieniędzy 500 000 zł. Miasto odmówiło zapłacenia takiej kwoty. Żądania wygórowanej kwoty powtórzyły się w następnych latach - podkreśla Celina Wołosz.

ZOBACZ TEŻ:

Nowe, piękne bulwary w Szczecinie. Zobacz, jak wyglądają! [Z...

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 11

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Panie Prezydencie niech Pan osra I oszcza ciepłym moczem te zygowiny z PŻMu. Szczecin ma takie nabrzeża że nie potrzebujemy tego kawałka. Wystarczy zmodernizowac do końca cała wyspę i lasztownie.

H
Honzik

Mozna tez postawic wielkie tablice w okolicach Nabrzeza i umiescic na nich napisy (oczywiscie rowniez w jezyku niemieckim i angielskim), ze tak wyglada teren, ktory jest we wladaniu PZM. To akurat nie jest nic nielegalnego :) Narobic im na perfa siary przed wszystkimi odwiedzajacymi Szczecin.

g
gryfuś

PŻM chce pieniędzy na nabrzeże od miasta, lecz stawia ceny zaporowe przy organizacji imprez miejskich w tej lokalizacji? po remoncie pewnie cwaniaczki będą rządać więcej, a i pewnie w tyłki uwiera rozwój Łasztowni na której odbywa się coraz więcej imprez. Chytry dwa razy traci.

G
Gość
8 listopada, 20:02, jonatan:

To są wyraźne kpiny przede wszystkim z nas- z mieszkańców Szczecina. Zarządcy Polsteam traktują nabrzeże Wały Chrobrego jak prywatną własność, mając interes mieszkańców w głębokim poważaniu. Boję się, że Polsteam zacznie torpedować przygotowania do finału następnej edycji The Tall Ships Races, tak wyczekiwanej imprezy przez mieszkańców i turystów. I co najgorsze w tym wszystkim, że postępując na szkodę mieszkańców nikt z zarządu Polsteam'u nie ponosi żadnej odpowiedzialności karnej. Taki mamy pis-polityczny klimat. Niestety :(

Czy Szczecinianie czekają na tą paździeżową imprezę z pajdą chleba ze smalcem i diabelskim mlynem? To było ciekawe dziesięć lat temu.

G
Gość

Teraz spółka prosi o kase miasto powinno zaproponować więcej udziałów

N
Nie kombinuj
9 listopada, 8:24, Super Tuptuś:

Nigdy konflikty nie są dobre, i na krótką metę dostają mieszkańcy po głowie. Jednak w tym przypadku mam mieszane uczucia i nie wiem czy jednak dla przyszłości miasta nie jest bezpieczniej, gdy obecni włodarze miasta nie mają w swoich łapach nabrzeża. Nie wiem dla jakich obywateli organizują Szczecin, bo nie wygląda żeby polskich. Kogo będzie stać na spłacenie miliardowych kredytów które tak chętnie zaciągają? Przecież Czysiek podpisał się pod listem prezydentów miast o wpuszczanie imigrantów gdy była o to zadyma w Brukseli, nie mówiąc już o dziwnych akcjach typu nazwanie reprezentacyjnego placu nazwiskiem kolesia z Trójmiasta który był pierwszym wrogiem Polski i Szczecina z szemranymi interesami w tle

Przecież jest proste rozwiązanie. Wystarczy ogrodzić teren Szczecina wysokim murem, przykręcić tabliczkę z napisem "Tylko dla prawdziwych Polaków", a na wartowni postawić Ciebie. Sprawa rozwiązana. Żaden obcy się nie przeciśnie, bo wejście będzie tak wąskie jak Twój myślowy horyzont.

G
Gość

Napisze tylko że projekt pierwsza klasa a na resztę niemamy wplywu

S
Super Tuptuś

Nigdy konflikty nie są dobre, i na krótką metę dostają mieszkańcy po głowie. Jednak w tym przypadku mam mieszane uczucia i nie wiem czy jednak dla przyszłości miasta nie jest bezpieczniej, gdy obecni włodarze miasta nie mają w swoich łapach nabrzeża. Nie wiem dla jakich obywateli organizują Szczecin, bo nie wygląda żeby polskich. Kogo będzie stać na spłacenie miliardowych kredytów które tak chętnie zaciągają? Przecież Czysiek podpisał się pod listem prezydentów miast o wpuszczanie imigrantów gdy była o to zadyma w Brukseli, nie mówiąc już o dziwnych akcjach typu nazwanie reprezentacyjnego placu nazwiskiem kolesia z Trójmiasta który był pierwszym wrogiem Polski i Szczecina z szemranymi interesami w tle

A
AGRESSSOR

Trudno pojąc PiS owska wizje państwa . Państwowa firma blokuje rozwój polskiego miasta . Panie Brudziński co pan na to ?

M
Maru

Pani Jacyna Wit dobrze podpowiada mężowi jak utrudniać życie miastu ale i mieszkańcom i za to w mijających wyborach podziękowaliśmy jej niech robi tak dalej za wszelką cenę chce dokopać prezydentowi Krzystkowi i myśli o prezydenturze Szczecina nie ma szans chodź by za to

j
jonatan

To są wyraźne kpiny przede wszystkim z nas- z mieszkańców Szczecina. Zarządcy Polsteam traktują nabrzeże Wały Chrobrego jak prywatną własność, mając interes mieszkańców w głębokim poważaniu. Boję się, że Polsteam zacznie torpedować przygotowania do finału następnej edycji The Tall Ships Races, tak wyczekiwanej imprezy przez mieszkańców i turystów. I co najgorsze w tym wszystkim, że postępując na szkodę mieszkańców nikt z zarządu Polsteam'u nie ponosi żadnej odpowiedzialności karnej. Taki mamy pis-polityczny klimat. Niestety :(

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3