Bulwar zamknięto 22 lutego, już po południu w miejscu, gdzie dotychczas przejazd odbywał się płynnie, doszło do zatorów.
- Cały ruch w kierunku północnych dzielnic Szczecina idzie przez Nabrzeże Wieleckie - mówi Paweł Kowalski, który skontaktował się z redakcją. - W czasie popołudniowego szczytu korki tworzą się na ulicy Kolumba już od krzyżówki z ulicą Zapadłą. Korek sięga ronda pod mostem kolejowym i dalej aż do Mostu Długiego, bo po wyjeździe z ronda jest tylko jeden pas ruchu do jazdy na wprost.
Dlaczego zamknięcie bulwaru przyniosło taki skutek?
Według pana Pawła kierowcy omijali sygnalizację i przejeżdżali bulwarem pod Mostem Długim, dzięki czemu wyjeżdżali tuż przy estakadzie Trasy Zamkowej. To był wygodny skrót
- Po zamknięciu we wtorek Bulwaru Piastowskiego zaczęła się gehenna - tłumaczy pan Paweł. - Efekt zamknięcia Bulwaru Piastowskiego jest taki, że kierowcy czekają na możliwość "wbicia" się na pas do jazdy na wprost. Nie lepiej mają także ci, którzy chcą jechać lewo, w górę Wyszyńskiego, ci kombinują nawet jak kierowca autobusu 81 - najpierw jazdę pasem dla skręcających w prawo (na Most Długi) i wepchnięcie się przez pas na wprost do pasa dla skręcających w lewo. Masakra...
Niektórzy kierowcy zdążyli wyliczyć, ile cykli świateł zajmuje przejazd feralnego odcinka.
- "Specjaliści " od organizacji ruchu a raczej od dezorganizacji ruchu zatkali przejazd na odcinku od poczty do Mostu Długiego - dojazd do świateł zajmuje 2-3 cykle świateł a od godz. 13.30 do 17 nawet cztery - pięć cykli, a pas w prawo na most i ulicę Energetyków pusty w tym kierunku jest ruch tylko do południa - dodaje pan Maciek.
Kierowcy z rozmowie z nami wskazali na możliwość usprawnienia ruchu, pod warunkiem udostępnienia prawoskrętu do jazdy na wprost.
- Pas dla skręcających w prawo jest najbardziej obciążony - tłumaczy Tomasz Klek z biura prasowego urzędu miasta. - Udostępnienie go do jazdy na wprost jeszcze dodatkowo na pewno nie polepszy sytuacji kierowców jadących w stronę prawobrzeża.
Jednak magistrat zamierza wprowadzić zmiany w tym rejonie miasta.
- W tym roku w ramach systemu zarządzania ruchem chcielibyśmy dokonać korekty sygnalizacji świetlnej na tym skrzyżowaniu, zmiany powinny poprawić płynność ruchu w tamtym rejonie - zapewnia Tomasz Klek. - Kierowcy muszą się przyzwyczaić do nowej organizacji ruchu, a więc zmiany nastąpią za dwa - trzy miesiące.
Nasi Czytelnicy są zdziwieni tym, że o tej porze roku zaczynają się prace drogowe. Aura, póki co nie sprzyja.
- Czy to nie będzie wyglądać tak, że bulwar zagrodzono, a nic nie będzie się działo tygodniami? - pyta Paweł Kowalski.
W odpowiedzi usłyszeliśmy, że wyłączenie z ruchu Bulwaru Piastowskiego wiąże się z rozpoczęciem prac w tym miejscu. Wykonawca musi odpowiednio zorganizować sobie plac budowy. Bez wyłączenia ruchu jest to niemożliwe.
Czytaj e-wydanie »Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?