Pieniądze na nowe wozy strażackie pochodzą z tzw. rezerwy celowej budżetu państwa
- Lepszy i nowocześniejszy sprzęt to możliwość niesienia skutecznej pomocy naszym mieszkańcom - tłumaczył Zbigniew Bogucki, wojewoda zachodniopomorski, przed podpisaniem umowy przez prezesa Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie z komendantem wojewódzkim Państwowej Straży Pożarnej.
Samochody, które mają otrzymać szczecińscy strażacy będą wyposażone w:
- zbiornik wody o pojemności 2500 litrów,
- agregat prądotwórczy,
- maszt oświetleniowy,
- autopompę,
- a także aparaty powietrzne
- oraz sprzęt burzący, ratowniczy i sygnalizacyjny.
Koszt inwestycji: 3 mln zł. Z tego 2 mln zł przekazał na ten cel WFOŚiGW w Szczecinie. Pozostała kwota to dofinansowanie z Komendy Głównej PSP i jednostek samorządu terytorialnego.
Wozy, które zostaną zastąpione przez nowy sprzęt, trafią do jednostek powiatowych PSP. St. bryg. Jarosław Tomczyk, zachodniopomorski komendant WPSP, przyznał, że już przyjmuje na nie zapotrzebowania - zgłosiło się na razie osiem jednostek.
- Plan jest taki, by w 2022 r. dokupić jeszcze piętnaście nowych wozów ratowniczo-gaśniczych - uspokaja komendant. - Dzięki temu, mamy taką nadzieję, wszystkie jednostki w województwie zachodniopomorskim otrzymają nowy sprzęt.
Marek Subocz, prezes zarządu WFOŚiGW podpisał w poniedziałek jeszcze jedną umowę, z Wojciechem Zdanowiczem, dyrektorem Urzędu Morskiego w Szczecinie. Fundusz wsparł Urząd Morski dofinansowaniem w wysokości 450 tys. zł, które umożliwią realizację dwóch inwestycji. 350 tys. zł zostaną przeznaczone na kupno trzech elektrycznych samochodów.
- Pojazdy, które nie emitują zanieczyszczeń będą wykorzystywane w Świnoujściu, Kołobrzegu i Darłowie – między innymi do patroli na terenach szczególnie cennych przyrodniczo, w tym w Wolińskim Parku Narodowym i na obszarach Natura 2000 – zaznacza prezes Marek Subocz.
Pozostałe 100 tys. zł zostaną wykorzystane na kupno 24 znaków nawigacyjnych wzdłuż toru wodnego Szczecin–Świnoujście.
Pojawią się więc nowe elementy zasilania hybrydowego, w tym panele fotowoltaiczne, generatory wiatrowe, regulatory ładowania oraz po dwa akumulatory - po to, by zapewnić bezawaryjne działanie znaków nawigacyjnych wskazujących statkom drogę do portów morskich w Szczecinie i Policach. Chodzi też o minimalizację skutków zagrożeń środowiska i poprawy bezpieczeństwa żeglugi na Odrze i Zalewie Szczecińskim.
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?