Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zachodnie Drogowe Obejście Szczecina. Dłużej poczekamy na wykonawcę projektu

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Twitter GDDKiA Szczecin
Nie 20, ani nawet 28 stycznia. Nowy termin otwarcia ofert na projektanta Zachodniej Obwodnicy Szczecina poznamy najwcześniej 4 lutego.

- To normalne w procedurze przetargowej, jest duże zainteresowanie od potencjalnych wykonawców inwestycji, stąd decyzja o przesunięciu terminu otwarcia ofert - wyjaśnia Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Jak podaje GDDKiA wpłynęło ponad 200 pytań, stąd konieczność udzielenia odpowiedzi na wszystkie pytania, a to wymaga czasu.

Projekt będzie składał się z dwóch części. Pierwsza obejmuje dwa odcinki Kołbaskowo - Dołuje oraz Dołuje - Police, wraz z węzłem Będargowo, a druga część odcinek Police – Goleniów.

Budowa ZDOS została ujęta w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku (z perspektywą do 2033 r.). 411 milionów złotych zostało przeznaczonych na projekt i wykup nieruchomości pod Zachodnie Drogowe Obejście Szczecina. Według szacunków koszt przedsięwzięcia to około 6 miliardów złotych. Obwodnica ma przebiegać od autostrady A6 w Kołbaskowie przez Police, tunel pod Odrą aż do węzła drogowego w pobliżu Goleniowa, gdzie krzyżują się drogi S3 i S6. Fragment ZDOS będzie jednocześnie II etapem obwodnicy Warzymic i Przecławia - od Siadła Górnego do węzła Szczecin Zachód (długość 2,3 km).

Zachodnie Drogowe Obejście Szczecina. Prace potrwają do 2024...

W korytarzu z decyzji środowiskowej ZDOS zostało zaprojektowane jako dwujezdniowa droga ekspresowa wraz z mostami, wiaduktami i przepustami. Największym obiektem na tej inwestycji będzie bez wątpienia tunel drogowy pod rzeką Odrą o długości 5 km. Tunel ma składać się z dwóch odrębnych naw dla dwóch jezdni drogi S6 i zostanie wykonany przy użyciu technologii drążenia maszyną TBM.

- W 2024 roku planujemy zakończyć realizację tego etapu - poinformował Łukasz Lendner, dyrektor szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad.

Co ciekawe, pierwsze pojazdy będą mogły wjechać na ZDOS - konkretnie w kierunku Kołbaskowa - zanim powstanie cała inwestycja.

- Budowa drogi ekspresowej trwa około 3 lat. Natomiast budowa tunelu, (mamy doświadczenia z tunelu pod Świną) trwa około od 1,5 do 2 lat dłużej od budowy drogi ekspresowej. I to pomimo tego, że będziemy chcieli angażować aż 2 tarcze do drążenia tunelu - powiedział Łukasz Lendner.

ZOBACZ TEŻ:

WIZUZALIZACJE DROGI

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński